3 keer een tijdelijk contract 6 maanden bieden nu een andere functie aan, kunnen ze dan weer tijdelijk contract?

functie wordt nu lager ingeschaald maar mag dit dan weer op tijdelijke basis?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee dat mag niet. De keten blijft in stand en dat betekent dat de vierde arbeidsovereenkomst voor onbepaalde tijd is.
Een kort antwoord, maar meer hoeft er niet bij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
+1 - *mits* het voor dezelfde werkgever is. Je kunt in zo'n geval gewoon het vierde tijdelijke contract aangaan. Als ze straks zeggen dat je contract niet wordt verlengd, kun jij ze vertellen dat je een contract voor onbepaalde duur hebt - want dat is automatisch zo, dat is wettelijk zo geregeld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee Loenie dat klopt niet, dan moet je er 3 maanden tussenuit...dan pas begint de keten opnieuw (na 3 maanden en 1 dag)

Andere antwoorden (2)

Dat mag alleen wanneer je op eigen verzoek solliciteert naar een totaal andere functie in hetzelfde bedrijf. Dan kan de werkgever beslissen om weer met het 1ste kontrakt te beginnen. Maar een goede werkgever zal dit niet doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan moeten ze je eerst onstlaan en de volgende dag opbellen dat ze een functie open hebben staan of je deze ALSJEBLIEFT wilt vervullen.