Is het handig om een tattoo te nemen als je wilt werken in de zorg?

Ik wil super graag een tattoo op mijn pols. Dit zal dan het woord 'hope' worden. Ergens anders dan op mijn pols zou ik hem niet willen, dus nadenken over een ander plek is in mijn geval niet van toepassing.
Ik wil graag gaan werken in de verzorging. Precies weet ik het nog niet. Ik ben aan het twijfelen tussen fysio of verpleegkundige. Als ik verpleegkundige word, zal dit op de kinderafdeling of de neonatologie zijn.
Is het in verband met mijn beroep later wel handig op een tattoo te nemen?
Ik ben natuurlijk bereid om altijd mijn tattoo te bedekken door lange mouwen aan te trekken.
Ik hoop dat jullie me kunnen helpen!

Weet jij het antwoord?

/2500

We leven in een tijd dat tattoos al lang niet meer alleen voor bajesklanten en zeelui zijn, dat snappen ze in de zorg ook. Ikzelf heb een duidelijk zichtbare tattoo op mijn hand en heb er bij sollicitaties (in de zorg) nooit last van gehad. Voor de zekerheid kan je zorgen dat hij voor je sollicitatiegesprek niet te zien is. Maar in de regel zullen ze je aannemen als ze denken dat jij een goede werknemer voor hen zal zijn en zullen ze zulke kleine eigenaardigheden zonder problemen op de koop toe nemen. Een erg conservatieve instelling (b.v. christelijke instelling in de bible belt) zal je misschien vragen 'm tijdens het werk te bedekken. Dat kan behalve met lange mouwen misschien ook nog wel met een groot horloge of een armband-achtig iets. Als je het echt wilt, gewoon doen!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100