welke mbo-thuisstudie kent geen stage?

Ik moet fulltime blijven werken om rond te komen.
Ik wil een mbo (of hbo?) diploma halen.
Ik kan geen stage lopen naast mijn baan.

Waar kan ik terecht, wie heeft er ideeen/tips?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Die is er niet, een stage is verplicht in elke MBO opleiding.

Toegevoegd na 9 minuten:
Ik weet niet wat voor werk je doet maar soms is het mogelijk om een MBO studie te vinden waarbij je je stage op je eigen werk kan doen, bijv hier:

Een passende werkomgeving
De werkwijze van het MBO College is bij uitstek geschikt voor mensen die een werkomgeving hebben die goed past bij het onderwerp van de opleiding. Zo kunt u iedere dag in uw eigen werkomgeving oefenen met dat wat u leert en binnen uw eigen organisatie opdrachten uitvoeren. Dit levert een praktijkgerichte en efficiënte manier van leren op. U hoeft dan geen stage te lopen en u maakt de opdrachten uit het praktijkprogramma in uw eigen werkomgeving. Dit noemen we een beroepsbegeleidende leerweg, of BBL. Als u een BBL-opleiding volgt, dan komt uw werkgever in aanmerking voor de Wet vermindering afdracht (Wva). Wva zorgt ervoor dat de opleiding uw werkgever bijna niets hoeft te kosten. Nog een reden om te kiezen voor een MBO-BBL-opleiding van het MBO College van NCOI!

Praktijkopdrachten
Het praktijkprogramma is afgestemd op uw opleiding en bestaat uit praktische opdrachten. U plaatst de uitwerking ervan in het portfolio in de online leeromgeving. Daarnaast traint u in de bijeenkomsten en de praktijk uw vaardigheden. De resultaten hiervan legt u ook vast in het portfolio. U wordt hierbij door het NCOI-portfoliobureau ondersteund. Zo verbetert u uw kennis en vaardigheden en ontwikkelt u competenties die u helpen in de praktijk succesvol te zijn. Het praktijkprogramma wordt afgesloten met een gesprek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De enige optie is een deeltijd studie vinden, die aansluit op jouw baan. Je hebt dan al een werkplek (jouw baan) en hoeft alleen dan nog die studie te volgen. Wel wordt het dan lastiger om echt een deeltijd studie op een school te volgen, aangezien deze vaak wel wilt dat je op 1 hele dag komt, maar eventueel kan deze optie ook met een thuisstudie.