Wat is een ICT Infrastructuur specialist?

Welke werkzaamheden verricht je als ICT Infrastructuur specialist en wat is het in het algemeen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K

Het beste antwoord

Op deze website http://www.nationaleberoepengids.nl/Infrastructuur_Specialist vind je deze tekst over de werkzaamheden van een ICT Infrastructuur specialist:

"Beroepsprofiel infrastructuur Specialist

De Infrastructuur Specialist werkt in een team van specialisten om ervoor te zorgen dat de (technische) infrastructuur van een bedrijf optimaal blijft werken. De infrastructuur is het geheel aan IT-faciliteiten binnen een bedrijf en dus cruciaal voor alle processen. De Infrastructuur Specialist helpt bepaalt mede hoe (het ontwerp van) de infrastructuur in elkaar moet zitten en onderhoudt de geïnstalleerde infrastructuur.

De specifieke werkzaamheden van de Infrastructuur Specialist zijn afhankelijk van zijn positie en werkgever. Er bestaat bovendien veel overlap met andere functies in de IT. Over het algemeen kan gezegd worden dat de Infrastructuur Specialist zich inzet voor beheer en ondersteuning, alsmede voor het overzien van projecten die tot vernieuwing in de infrastructuur leiden. De rol van de Infrastructuur Specialist is dan ook erg gericht op de IT-voorzieningen en in veel mindere mate op communicatie en samenwerking."

... en verder nog meer informatie over opleidingen, mogelijke werkgevers en carrièremogelijkheden.
Antoni