mag een vast contract omgezet worden in flexuren?

Ik heb een vast contract met een vast rooster wat nu omgezet wordt door de werkgever in een contract met flexuren. Mag dat?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
3K

Antwoorden (4)

Nee, volgens mij mag dat niet, anders even vragen bij de vakbond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heb je een vast contract voor onbepaalde tijd?

Dan kan je werkgever hier niet zomaar dingen in wijzigen.
Het contract is een overeenkomst die je samen bent overeengekomen. Daar kan niet zomaar eenzijdig iets in veranderd worden.
Waarschijnlijk hoopt de werkgever dat je hiermee akkoord gaat.

Vraag even om advies bij de vakbond.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een contract is de opgeschreven afspraak tussen minimaal twee partijen. Ontbinden kan alleen met goedvinden van alle partijen, of als de geldigheidstermijn is verstreken. Let op! Als het contract wordt opengebroken dan ligt de totale inhoud ter discussie
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt een aantal uren in het contract staan. Die uren dient de werkgever te betalen. Het is verder geen probleem om flexibel met die uren om te gaan, dus de vraag is eigenlijk wat bedoel je met flexuren? Zijn dat uren die alleen betaald worden als je ze werkt? Want als dat zo is, dan mag dat niet. Maar wijzigen van werktijden, of flexibel je uren inzetten dat mag wel, mits de werkgever zich aan bepaalde voorwaarden houdt.