Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Moet je na een dienst in het leger opnieuw een MBO opleiding doen?

Een vriend van mij denkt dat je als je het leger uit gaat je dan meteen een HBO opleiding kan volgen en dus geen MBO opleiding hoeft te volgen. Ik denk dat het niet waar is. Hoe zit het nou precies?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
585

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Iedereen boven de 21 mag over het algemeen direct naar het HBO. De enige voorwaarde hiervoor is dat je slaagt voor het gevraagde toelatingsexamen.
Binnen Defensie zelf worden zeer weinig opleidingen nog gegeven waar je 'in de burgermaatschappij' nog iets aan hebt. De luxe van onder werktijd een opleiding volgen is voorbij.

Een baan (uiteraard wel de rangen, maar ook binnen een rang kun je groeien) binnen Defensie wordt anders bekeken als op MBO of HBO. Daarom is er geen duidelijke 'ja' of 'nee' op je vraag te geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
'De luxe van onder werktijd een opleiding volgen is voorbij' Niet bij iedereen. Ik heb zeker 5 klasgenoten die tijdens werktijd de studie volgen waarvan er 3 bij de overheid werken, 1 voor defensie en 2 voor justitie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ytje, een opleiding welke binnen Defensie niet gebruikt wordt? Mijn partner is om die reden (geen geschikte opleiding binnen Defensie) gestopt vorig jaar.

Andere antwoorden (1)

Dat zal eraan liggen welke opleiding die gevolgd heeft in het leger.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je mag wel mbo doen als je dat wilt. Een klasgenoot van me (mbo opleiding) is millitair (leidinggevende functie)

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding