Welk werk kan ik doen?

Ik ben chronisch ziek maar ik weiger een uitkering aan te vragen, dus ik zoek werk wat ik wél kan doen. Ik heb daarom wel wat 'aangepaste' eisen. Loon maakt me niks uit, minimum is prima, zolang ik maar reiskosten vergoed krijg.

- 's avonds of evt 's middags, niet 's ochtends.
- flexibel
- ik heb nog geen diploma's, daar ben nog mee bezig, maar zonder inkomen kom ik niet ver

Het liefst zou ik iets als koerierswerk doen, of promotiewerk (ook door bv auto te laten bestickeren). Ik vind autorijden heel leuk en zou dat ook graag combineren. 'Bij welke bedrijven zou ik terecht kunnen?

Bij DHL en Sandd en zo krijg je toch geen reiskosten, en niet je eigen auto?

Toegevoegd na 3 minuten:
Oh, ik hoef geen negatief commentaar over m'n aandoening, ik wil tenminste werken en bijdragen aan de maatschappij. Alvast even vooraf ;)

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Negatief commentaar?? Ik vind dat je een geweldige instelling hebt, zo zouden er meer moeten zijn!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik sluit me geheel bij Euqinom aan. Hulde, daar kan menigeen (ook de wel gezonde medemens) een voorbeeld aan nemen !
Annswers
13 jaar geleden
Welke omgeving ongeveer?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik woon tussen breda en Dordrecht, in die regio zoek ik. En met negatief commentaar bedoel ik dat ik vaak hoor, dat een chronisch zieke ook geen auto kan rijden of zo, of waarom iemand zonder werk wel een auto heeft. Die vooroordelen hoor ik regelmatig ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, herkenbaar inderdaad Mangowolk, dat soort dngen hoor je al gauw. Sterkte / succes ermee in ieder geval.

Antwoorden (8)

Je kan leaseauto's wegbrengen en teruggaan met het openbaar vervoer. Verdiend goed.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is groepsvervoer niets voor jou? Schoolkinderen of ouderen/gehandicapten vervoer.

Ik meen mij te herinneren dat een jaar of 1,5 geleden er speciale cursussen voor werden gegeven. Bij geschiktheid kreeg je zelfs een baan aangeboden.

Misschien vind je hier wel iets.
http://www.njobs.nl/vacatures-chauffeur-groepsvervoer-en-opleiding.html
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
misschien kan je bezorger worden voor de leesmap. die word elke week bij mensen gebracht of opgehaalt.

Je kan ook eens bij huisartsen kijken. bij ons in de omgeving hebben alle huisartsen ook een vaste bezorger die de medicijnen bij mensen thuis bezorgd elke avond zie ik hem hier rijden.
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat zou een goede zijn! Ik zou hier eens kunnen vragen, hier is geen bezorger. Kan inderdaad ook prima 's avonds. +1
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hier zit de apotheek in de huisartsenpraktijk, en - zonder iemand te willen beledigen - houden ze het liefst pauze, recepten mogen 1 uur per dag in een bus gegooid worden en telefonisch zijn ze niet bereikbaar, en aangezien hier nogal veel bejaarden wonen (en gewoon werkende mensen ook die altijd te laat zijn om hun recept in te leveren) zou een bezorger wel welkom zijn vind ik. Ik ga het wel proberen, deze optie spreekt me wel aan :)
rebecca
13 jaar geleden
idd, het lijkt mij ook wel leuk werk. ik hoop dat je wat kan vinden
Je moet eerst eens goed afwegen wat je wel en wat je niet kunt. Je eigen auto gebruiken is goed als je een eigen bedrijf runt. Wie betaalt er als er iets met je auto gebeurt onderweg? Je kunt wel verzekerd zijn, maar je hebt niet alleen materiele schade bij een aanrijding....
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Eigen bedrijf lijkt me ook niks voor nu, teveel administratieve rompslomp ;)
Als je ook van honden houdt en je auto er geschikt voor is, is een hondenuitlaatservice misschien wat?
Sandd zoekt in onze buurt vaak mensen voor de eigen postcode. Dan het je de auto niet nodig.
Verder is er volgens mij heel veel zinnig werk in te doen dat niet betaalt. Persoonlijk vind ik mensen die wel een uitkering hebben en zich op allerlei manieren (bij ouderen, scholen, etc) op die manier inzetten juist ontzettend veel bijdragen aan de maatschappij. Maar wel chapeau voor je houding!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een sedan dus een hond in de kofferbak wordt vrij krap haha. En ik ben ook niet zo sterk voor trekkende honden, anders had het me wel leuk geleken. Vrijwilligerswerk doe ik ook al wel, collectes en zo, maar daarmee komt er nog geen brood op de plank zonder uitkering. Ik ben het wel met je eens dat dat zeker een bijdrage is en daar wil ik ook zeker mee doorgaan als ik een betaald baantje krijg.
Je zou eens kunnen kijken bij Ikkan (zie bron),
Ook zou je kunnen kijken bij een instantie als Wajong (zie bron), waar je niet alleen een uitkering kan aanvragen, maar ook hulp kan krijgen bij het vinden van een baan. Zij gaan er juist vanuit dat mensen met handicaps nog steeds heel veel kunnen, ze kijken naar wat je wel kan ipv naar wat je niet kan. Ik geloof dat je ook zonder het aanvragen van een uitkering bij hen terecht kan voor hulp bij het vinden van een passende baan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
WAjong ken ik ja, maar vnl van de uitkeringen. Ik zou wel eens kunnen informeren wat het nu precies inhoudt. Ik ga nu de bronnen eens uitpluizen :)
probeer het eens bij valid express. Das een koeriersbedrijf voor mensen met een lastig lichaam. misschien kunnen die je gebruiken.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dat ziet er zeker interessant uit, daar ga ik me ook in verdiepen. +1!
Ik krijg een beetje een triest gevoel bij je vraag.
maar dat licht aan mij.
in ieder geval weet jij zelf wat je kan doen.

ik kan alleen vertellen dat je moet doen wat je leuk vindt.
kijk naar:

wat vind ik leuk.

wat wil ik.

wat durf ik.

wat wil ik bereiken.

deze vragen kunnen anderen moeilijk beantwoorden maar andere kunnen je wel helpen bij hoe werk te vinden.