ben gaan werken als huishoudelijke hulp in de thuiszorg en mijn nettoloon is 5.80 per uur klopt dat wel ben 45 jaar?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.4K

Het beste antwoord

Heb je je loonheffing wel op de goede manier laten toepassen? Als je geen andere baan of uitkering hebt, moet je de korting laten toepassen. Je mag namelijk ca. 6000 euro per jaar verdienen zonder belasting te hieven betalen. Zoals jij het beschrijft laat je de korting niet toe passen, waardoor je over je hele loon belasting betaald. Dit krijg je overigens wel terug door aangifte doen.... Bel de salarisadministratie even, zij kunnen je hierin goed adviseren...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Precies, verder vallen er nog wat andere kortingen (combinatiekorting) te krijgen. Ik heb 3 werkgevers en bij één hield ik ook ongeveer zoveel over als de vraagsteller maar dat komt omdat ze bij postnl mij de heffingskorting berekenen.

Andere antwoorden (3)

Zou kunnen. Als je ongeveer het minimumloon verdient en je valt in de hoogste schijf voor de inkomstenbelasting, dan kan dat bedrag ongeveer kloppen.

Belangrijker is echter om te weten wat je brútoloon is. Dan kun je controleren of dit niet lager is dan het minimumloon. Voor dit werk is veelal geen CAO van toepassing, dus dan zou de werkgever alleen gebonden zijn aan het wettelijk minimumloon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
Als je minimumloon verdient hoe kan je dan onder de hoogste schijf vallen?
ronron1212
12 jaar geleden
wyker dat klopt helemaal
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Thuiszorg heeft een CAO, maar als je als alphahulp of als huishoudelijke hulp in een PGB werkt, is er géén CAO van toepassing. Ik weet niet wat voor werk VS verder nog doet, en of bijvoorbeeld de loonheffingskorting van toepassing is.
ronron1212
12 jaar geleden
Dan nog is het wettelijk minimum loon van toepassing.
fisbel
12 jaar geleden
Ik hoef bij mijn hulp in de huishouding niet aan te komen met € 5,80 netto per uur. Bedragen huishoudelijke hulp (bruto / zwart) liggen toch wel minimaal op € 10 per uur. Indien er belasting over wordt betaald varieert het netto inkomen van ruim € 6,50 tot meer (afhankelijk van de loonheffingskorting / andere inkomsten / ZVW-premie) NB; het netto inkomen kan lager uitkomen als er huur/zorgtoeslag is. In extremo kunnen de bijverdiensten vrijwel geheel verdampen.
Een goede calculatie is hier noodzakelijk.
Omdat het geheel aan inkomstenbelasting in combinatie met toeslagen voor velen niet goed is te overzien, is het gevolg dat er, indien de keus daar is, massaal gekozen wordt voor 'zwart werk' Niet goed te praten, wel begrijpelijk.
Het wettelijk minimum loon staat keurig in onderstaande tabellen het is op 40 urige basis € 8.35

Toegevoegd na 20 minuten:
voor de duidelijkheid per uur dus € 8,35
12 jaar geleden
ronron1212
12 jaar geleden
ik snap de min niet maar het is wel de werkelijkheid zie de bron
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarschijnlijk werkt ze niet 40 uur per week...
ronron1212
12 jaar geleden
Als ze minder werkt krijgt ze meer per uur lees gewoon de link even daar staat het precies in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat snap ik ook wel maar het is niet de bedoeling dat je antwoord in een link staat, er zijn maar weinig mensen die 40 uur werken dus ik had de 36 in mijn antwoord gezet, het scheelt bijna een euro per uur!!
ronron1212
12 jaar geleden
ik zet er toch bij 40 uur en ja als je minder werk wordt het meer dus het altijd meer dan wat de vraagstelster krijgt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het maakt geen fluit uit hoeveel uur ze zelf werkt, de lonen zijn gebaseerd op normale CAO van de sector waarin ze werkzaam is.
ronron1212
12 jaar geleden
Ja de cao maar die is of minimaal gelijk of hoger dan het minimumloon dat is het wettelijk minimaal te betalen loon Dondersteent
Dat is wel heel erg weinig, ik zelf ben 18 en verdien ruim 250euro per weekend
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan heb je een goed baantje, ik ben 47 en moet voor 245 euro elke maand 42 uur werken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als prostituee? Werk je 's nachts? Krijg je veel fooi? 250 E per maand is belachelijk veel voor iemand van 18
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Per maand.......@vragenstelster verdient ze per weekend
ronron1212
12 jaar geleden
nelly per weekend?????????????????