Is er nog veel vraag naar mensen met een opleiding HBO technische bedrijfskunde?

Toegevoegd na 1 uur:
Als ik een goede kans wil maken op de arbeidsmarkt. Waar kan ik dan het beste deze opleiding volgen? Is een diploma van LOI/NTI net zo waardevol als dat van de Fontys, HAN of Avans?
Ik wil graag een goede keuze maken voor de investering die ik de komende 4 jaar in tijd en geld ga doen. Dan wil ik natuurlijk wel iets met zo veel mogelijk waarde van school komen.
Daarnaast is het voor mij een zeer grote pré als de opleider zijn opleiding praktisch heeft ingericht.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Het informatiecentrum voor het hoger onderwijs – stelt dat ongeveer de helft van de afgestudeerden na een korte zoektocht een vaste aanstelling vindt met een goed aanvangsalaris. Je brede inzetbaarheid vergemakkelijkt volgens CHOICE duidelijk je kansen op de arbeidsmarkt. Het ROA – Researchcentrum voor Onderwijs en Arbeidsmarkt – is daarentegen iets minder positief. Uit onderzoek van het ROA – waarbij Technische Bedrijfskunde valt onder de sector Economie – blijkt dat het arbeidsmarktperspectief voor afgestudeerden in de sector Economie afneemt. Ook constateert men dat het perspectief voor bedrijfskundigen op wo-niveau afneemt. Anderzijds is het arbeidsmarktperspectief voor technici gunstig. Dat maakt dat technisch bedrijfskundigen waarschijnlijk meer kans maken op een baan dan gewone bedrijfskundigen.

http://www.carrieretijger.nl/opleiding/techniek/engineering/technische-bedrijfskunde

Dat hierboven is op basis van de laatste jaren, je weet nooit hoe het er over vijf jaar uitziet.

Toegevoegd na 55 minuten:
Na je aanvulling: je maakt er nu een hele andere vraag van, je kunt beter een nieuwe vraag stellen.

Over het algemeen is een gewone HBO opleiding fulltime op school beter gewaardeerd dan een LOI/NTI opleiding. Ook heb je als nadeel dat je dan wel heel veel zelf moet doen en altijd alleen zit te leren. Zo'n LOI/NTI opleiding is alleen handig als je nu al een baan hebt en erbij wilt leren, dus in de avonduren/weekend.