Wat moet iemand van 28 in de HORECA (in de bediening) ongeveer verdienen ?

Ik kan iemand die al 2 jaar in een restaurant werk en 11 € bruto verdiend. Dit lijkt mij erg weinig, vandaar m'n vraag..

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Het beste antwoord

De medewerker bediening zit volgens het Register Referentiefuncties Horeca (zie http://www.referentiefunctieshoreca.nl/Referentiefuncties/Medewerker_bediening) in schaal II of III van de horeca-CAO.

"De medewerker bediening II is primair verantwoordelijk voor het serveren van dranken en gerechten, maar kan (afhankelijk van het niveau en de aard van de formule) ook worden ingezet op het opnemen van bestellingen, aannemen van tafelreserveringen en afrekenen met gasten. Indeling wordt ondersteund door een NOK, waarin het verschil tussen groep 2 en 3 (referentie) wordt uitgewerkt."

In groep II is het aanvangssalaris voor een vakvolwassen medewerker van 22 jaar en ouder euro 1508,31/maand en het eindsalaris euro 1752,13/maand bij een 38-urige werkweek. Dat laatste bedrag komt neer op eur 11,53/uur.

In groep III is het aanvangssalaris voor een vakvolwassen medewerker van 22 jaar en ouder euro 1570,47/maand en het eindsalaris euro 1852,24/maand bij een 38-urige
werkweek. Dat laatste bedrag komt neer op eur 12,19/uur.

Dus het genoemde bedrag past netjes binnen deze marges van de CAO van Koninklijke Horeca Nederland voor deze functie.

"De verhoging van het loon is afhankelijk van de uitkomst van de beoordeling die je werkgever heeft gemaakt van de bereikte resultaten in relatie tot je werkafspraken en de afspraken die over je persoonlijke ontwikkeling in het begin van het jaar zijn gemaakt." De CAO werkt met zogenaamde openloonschalen, ook wel min-max schalen genoemd. Ondergrens en bovengrens zijn gegeven maar er bestaan geen periodieken.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Thnx ! Het is mij nu helemaal duidelijk ..

Andere antwoorden (1)

Het minimum bruto dagloon komt op ongeveer 68 euro,dus je kennis verdient zeker niet te weinig.

http://horecaplein.nl/actuele-loontabellen