Mag mijn werkgever mij onder contracturen inplannen?

Werk in een supermarkt en heb een contract van 12 uur / week. Nu wordt ik steeds maar 9 en vanaf een paar weken voor 8 uren /week ingeplant. De uren dat ik 'te weinig' werk gaan in de min en krijg maar voor de gewerkte uren betaald. mag dit?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zit met hetzelfde, en om het meer te maken, maakt hij mn adv uren op.
Ben benieuwd naar antwoorden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een contract van 12 uur is een contract van 12 uur dus je werkgever heeft zich hieraan te houden.
Dat je werkgever je minder laat werken is zijn probleem,dan moet hij je maar 12 uur inroosteren. Dus m.a.w. hij is verplicht om je gewoon 12 uur uit te betalen of je nu werkt of niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mag hij je dan ook uitbetalen dmv je vrije dagen uit te betalen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee dat mag hij niet,jij bent degene die bepaald wanneer je je vrije dagen opneemt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke dankje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met vrije dagen bedoel ik adv en verlofdagen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat begreep ik er al uit, bedankt ;)

Antwoorden (2)

Als jouw werkgever jou een ander aantal uren laat werken als in het contract overeengekomen is, dan is dat contractbreuk. Dit kan alleen met wederzijds goedvinden.
11 jaar geleden
Hij moet gewoon je contract uren uitbetalen, alleen als jij het goed vind mag het van je vakantie uren af. Help hem eraan herinneren dat je een contract van 12 uur per week heb en zeg dat je die wil werken en dat hij die uren ook moet betalen, als jij niets aangeeft kan hij dat (misschien onterecht) aanzien dat jij akkoord gaat met zijn mannier van uren inhouden.

Toegevoegd na 52 seconden:
-n

Toegevoegd na 58 seconden:
-n

Toegevoegd na 1 minuut:
-n