hoe verloopt een solliciatie procedure bij een interim kantoor (t -interim)?

Ik kreeg net nelefoon van t-interim dat ik op gesprek mag. Ik stuurde gistere een sollliciatie binnen en kreeg vandaag direct te horen dat ik p gesprek mag. Ik vroeg me af wat er gebeurd op zo'n gesprek . Niet bepaald welke vragen ze stellen maar of ze je laten weten of ze je 'goed' vinden, wat er gebeurd als ze mij kiezen voor de job? is er ook een gesprek met mijn daadwerkelijke werkgever? Ik vroeg me dit af omdat ik nog nooit via een interim kantoor solliciteerd en weet niet goed wat ik me er bij moet voorstellen... Ik hoop dat ze geen te verveelende vragen stellen!! :D allle ervaringen met interim (meer bepaald t-Interim ) zijn welkom

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interim kantoren nemen jou in dienst om elders interim opdrachten te doen. Vanaf dat moment ben je niet meer in dienst bij je huidige werkgever en heeft jouw huidige werkgever geen sociale verplichtingen meer jegens jou. Als dan na een jaar blijkt dat er niet voldoende opdrachten voor jou zijn, kan het interimkantoor jou ontslaan wegens te weinig werk en zij hebben jegens jou alleen maar de sociale verplichtingen van iemand die 1 jaar voor hen gewerkt heeft.
Verder is het zo dat je ook opdrachten moet accepteren van bedrijven op (veel) grotere reisafstand dan je huidige werk.
Ivana
11 jaar geleden
Het geeft je wel de mogelijkheid om overal (bij diverse bedrijven) rond te kijken en te ontdekken wat je leuk vindt en wat niet. Als je jong bent is dit een heel leuke manier van uitvinden welk werk er echt bij je past en in welk soort bedrijf je je het prettigst voelt. Succes.
Ik denk dat de vragen meer vaktechnisch dan persoonsgebonden zullen zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen inschrijf kosten betalen ! Soms veel beloven en geen werk in portefeuille . Succes.

Antwoorden (2)

Ik verwacht dat je het moet zien als een kennismaking.
Verwacht vragen als: wie is....., hoe ga je om met....., en wat is je beste eigenschap.
Heb zelf erg veel ervaring met het voeren van gesprekken, ben zelf recruiter en ik wil graag in 10 min weten wat voor persoon ik tegenover me heb. Je ken evt een collage maken et een aantal foto's die voor jou relevant zijn.

Een beetje spanning is bovendienwel goed, dit laat zien dat jij het belangrijk vindt dat er iets
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Interim kantoren nemen jou in dienst om elders interim opdrachten te doen. Vanaf dat moment ben je niet meer in dienst bij je huidige werkgever en heeft jouw huidige werkgever geen sociale verplichtingen meer jegens jou. Als dan na een jaar blijkt dat er niet voldoende opdrachten voor jou zijn, kan het interimkantoor jou ontslaan wegens te weinig werk en zij hebben jegens jou alleen maar de sociale verplichtingen van iemand die 1 jaar voor hen gewerkt heeft.
Verder is het zo dat je ook opdrachten moet accepteren van bedrijven op (veel) grotere reisafstand dan je huidige werk.