Ik moest verplicht vrij om dat er geen werk was, nu word er van mij verwacht dat ik die dagen terug betaal d.m.v nieuwe adv en vrije dagen. mag dat ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat voor contract heb je.

Antwoorden (2)

Volgens mij mag dat niet, want dan zouden ze je zo vaak als ze willen vrij 'geven' en moet jij ze blijven betalen! Dan ze dwingen jou te betalen! Slecht...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het antwoord op je vraag staat in je CAO, vrijwel iedereen in Nederland heeft een CAO.
Werk je bijvoorbeeld in de horeca, dan is het heel gebruikelijk dat je niet werkt als er geen werk is, en extra werkt als het druk is.
Tijd voor tijd noemen ze dat.
In de CAO staat ook hoe jij en je werkgever moeten handelen in zulke gevallen.