is het verplicht bij een stage sollicitatiegesprek aan te geven dat je zwanger bent?

Als je zwanger bent, nog niet zichtbaar, en je hebt een gesprek voor een stage. ben je dan verplicht dit te melden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Nee, maar wel zo stijlvol, o.a. dat zwangere dames kwetsbaarder zijn dan niet zwangere en de werkgever er rekening mee kan houden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is echter wel nadelig voor je kansen op een baan/stageplek. Hoewel het officieel natuurlijk niet mag, zal een werkgever minder snel iemand aannemen die binnen korte tijd met zwangerschapsverlof gaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ten 1e duurt volgens mij, maar ik ben al meer dan 15 jaar geen deelnemer meer aan het arbeidsproces, duurt een stageperiode nooit zo lang en geeft de vraagsteller aan, dat de zwangerschap nog niet zichtbaar is.
Dus zijn er nog enkele maanden, zo niet een half jaar te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klopt, alleen worden stageplekken vaak zeer ruim van tevoren besproken (zo heeft mijn broertje zijn stageplek vanaf augustus 2013 al rond). Het is dus aan de vraagsteller om in deze te beoordelen wat de handigste keuze is.