Ik heb een HBO opleiding, na een andere HBO opleiding, niet afgerond, hoe kan ik dit het beste vermelden op mijn CV?

Ik ben anderhalf jaar geleden afgestudeerd aan de HBO opleiding International Media and Entertainment management. Ben hierna echter aan de lerarenopleiding Engels gaan studeren. Dit blijkt nu niet de juiste keuze te zijn geweest en ik ga solliciteren voor functies op mijn andere afgeronde hbo opleiding. Hoe vermeld je dit het beste op je CV? Zet je de niet afgeronde opleiding/stages bovenaan? Of zet je het ergens anders neer of helemaal niet?

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je plaatst alle opleidingen onder elkaar, de meest recente bovenin. Zelf heb ik 1 hbo opleiding niet afgemaakt. Deze heb ik wel vermeld, met het jaartal en de behaalde propedeuse:
SPH
Diploma: propedeuse Bij een sollicitatiegesprek kan ik dan aangeven waarom ik het niet afgemaakt heb.

Antwoorden (2)

In dit geval is je afgeronde opleiding van belang, en niet je lerarenopleiding. Je zou de onafmgemaakte opleiding hier zelfs weg kunnen laten, of anders onderaan zetten, met uitleg, maar er worden altijd vraagtekens geplaatst bij een onafgeronde opleiding. Eventueel zou je als je er voor de baan belangrijke kennis bij hebt opgedaan, bijv leiding geven of analytisch denkvermogen bij kunnen vermelden. Maar aangezien het voor je sollicitatie niet relevant is kun je dus kiezen hem niet te vermelden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vermeld de opleiding gewoon, en als er naar gevraagd wordt kun je aangeven dat leraar worden uiteindelijk toch niet jouw roeping was, maar dat je tijdens de opleiding wel veel geleerd hebt over kennisoverdracht en spreken in het openbaar (of maak er maar wat moois van). Beter ten halve gekeerd dan ten hele gedwaald.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal mee eens!