Met welke (gerichte) zoekopdracht in Google vind je een bedrijf en geen vacaturesites?

Een vacature zoek ik liefst zelf dus zonder tussenkomst van een jobhunter of andere tussenpersoon. In vacaturebanken kijk en zoek ik wel om te zien wat er is aan aanbod en wat er gevraagd wordt. Als ik een interessante vacature vind - waar ik enthousaist van wordt - dan wil ik het bedrijf zelf benaderen.
Maar hoe kom ik erachter welke bedrijf het is? Zoeken in Google op trefwoorden uit de vacature resulteert weer in zoekresultaten van vacaturesites. Wie heeft tips om deze zoekopdracht te verfijnen om al die vacaturesites uit te sluiten?
Natuurlijk snap ik dat de vacature ook wel op de website van het bedrijf moet staan, maar misschien staat ie ergens heel ver in de zoekresultaten (geen optimale SEO bij het bedrijf) of wordt ie om andere (technische) reden niet gevonden.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

ik hoop dat ik je vraag helemaal begrijp.
als je op een vacature site zit en verder informatie zoekt over het bedrijf dat de vacature gezet heeft, vanaf daar loop je vast in de vacaturesites van allerhande jobhunters/ tussenpersonen/ vacaturebanken.
dat is het probleem!?

goed als je ergens vacatures leest en je besluit dat je van deze misschien iets meer wilt weten, wat doe je dan ?
ik zoek vanaf dat moment naar een verwijzing met het woord "contact" , dat kan een ook een code zijn, die je naar een aparte site stuurt, maar uiteindelijk , naar mijn ervaring, brengt dat woord je in contact met iemand van dat bedrijf.
en dan is het een kwestie van mailen/telefoneren/of een brief schrijven.

ik hoop dat dit je een beetje helpt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankjewel dat je reageert ondanks dat mijn vraag niet helemaal helder is gesteld. Contactinformatie kan ik op de pagina zelf wel vinden, het bedrijf achterhalen waar de vacature staat is het probleem. Wat je bedoeld met "naar een aparte site sturen" begrjp ik niet; daar ga ik even over nadenken.
Het wordt erg moeilijk om het bedrijf achter de vacature te vinden. Dat vermeld het uitzendbureau natuurlijk nooit in de advertentie, omdat men anders zelf contact zal opnemen met de werkgever. Op die manier verdienen uitzendbureau's er geen geld aan. Het zoeken van geschikte mensen, dat is namelijk het werk van een uitzendbureau. Als je heel goed onderzoek doet, vind je misschien wel wat van het bedrijf. Onderzoek de dubbele resultaten in Google en kijk of er bij de ene advertentie wat additionele info staat dan bij de ander. Kan een klein detail zijn, soms is dat al vaak voldoende. Verder kun je het uitzendbureau opbellen en slimme vragen stellen als "ik zie in de vacature dat jullie mensen zoeken voor [naam bedrijf], klopt dat? (jij verzint een naam voor [naam bedrijf]) Nu zal de intercedente iets zeggen in de trant van "je bedoelt [juiste naam bedrijf]" of "nee, wij zoeken mensen voor [juiste naam bedrijf]. Als je geluk hebt, weet je dan al genoeg. Normaal vertellen uitzendbureau's niet de naam van de werkgever. Je zult slim onderzoek moeten doen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit vermoeden had ik ook al. Jammer. Maar je tip om het bureau te bellen is zeker een goeie!