Is het dom om een Opleiding te starten (bank- verzekeringswezen) , terwijl de banken failliet gaan?

Toegevoegd na 3 minuten:
bij banken en verzekering maatschappijen gaat het nu slecht, is het dan dom om dan een opleiding te starten van 3 jaar als bank- en verzekeringswezen?

Toegevoegd na 3 minuten:
bij banken en verzekering maatschappijen gaat het nu slecht, is het dan dom om dan een opleiding te starten van 3 jaar als bank- en verzekeringswezen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
De banken gaan niet failliet wat als dat gebeurt heb je aan geen een opleiding meer wat.

Antwoorden (3)

Ik studeer aan deze opleiding. Momenteel is er erg veel werk binnen deze sector. Dit komt door strengere regelgeving van de overheid (wet financieel toezicht) die de oude rotten uit deze sector verjaagd hebben. En mede door de crisis heeft deze sector een imago schade waardoor de nieuwe instroom minimaal is.

Juist nu dus een heel verstandige keus om hierin te studeren. Banken gaan nu niet failliet. Sterker nog er komen juist nieuwe banken als knab en regiobank.
Succes met je keuze
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in de economie is er altijd na een "baisse" een "hausse"...
dat betekent het gaat op en neer in de zin van na regen komt zonneschijn en na slechte tijden komen altijd weer goede tijden!

maar afgezien daarvan, kan je met jouw opleiding ook, mocht het nodig zijn, ergens anders terecht, in de vrije sector, in het bedrijfsleven, is dan ook werk te vinden! er is namelijk wel werk, je moet alleen zoeken en vinden.
succes.

Toegevoegd na 19 uur:
hier had ik eigenlijk mee willen beginnen: het is NOOIT dom om een opleiding te starten !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, dat is niet dom. Mogelijk neem je wel een risico. Laat je goed informeren door mensen met verstand van dit soort zaken. belangrijkste is dat je een opleiding doet waar je interesse naar uitgaat en je passie ligt. Als je een hobby hebt of ergens helemaal weg van bent (het vak ongelooflijk leuk vinden), dan moet het niet de vraag zijn of het dom is, maar dan ga je er gewoon voor, omdat het je liefde is. Je moet van het vak houden als je het wil doen, want je moet er de rest van je leven mee verder.