Welk pakket/richting zou ik moeten kiezen als ik iets met grafische dingen/computers wil gaan doen?

Ik zit nu in de 3e en moet dus mijn pakket gaan kiezen maar weet niet zo goed welke ik zo moeten kiezen als ik een beetje die grafische/computer kant op wil?

Toegevoegd na 2 uur:
Ik zit nu in de 3e en moet dus mijn pakket gaan kiezen maar weet niet zo goed welke ik zo moeten kiezen als ik een beetje die grafische/computer kant op wil?
Ik doe Havo.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (2)

Dit is voor VMBO.
Andere niveau's zulle wat onderwerpen betreft niet zo anders zijn

Op het vmbo doorloopt elke leerling eerst de algemene onderbouw. In dit eerste en tweede jaar van de opleiding krijgen ze vakken als Nederlands, Engels, Duits, kosmos (aardrijkskunde en geschiedenis), wiskunde, natuurkunde en biologie. Maar ook techniek/ICT, audiovisuele vorming (film), drama en tekenen komen uitgebreid aan bod.

Na de onderbouw kunnen leerlingen kiezen uit vier leuke leerwegen. Alle leerwegen zijn routes naar het mbo, maar elke leerweg heeft een andere manier van leren. Het VMBO voor Vormgeven en Media heeft de volgende mogelijkheden:

De gemengde leerweg voor media en vormgeven (GL) en theoretische leerweg (TL)
Voor wie weinig moeite heeft met leren, maar toch al wat beroepsgerichte kennis wil opdoen, is de gemengde leerweg een goede keuze. Leren wordt hier afgewisseld met doen. Het programma bestaat uit vakken als Nederlands, Engels, wiskunde, natuurkunde, maatschappijleer en scheikunde. Daarnaast staan tekenen en beroepsgerichte vakken als vormgeven, elektronisch vormgeven en multimedia/AV op het lesprogramma. Hierin ontdekken de leerlingen de mogelijkheden van internet, video, fotografie, beeld en geluid. Ook leren ze ontwerpen en werken met verschillende computerprogramma's. Het niveau van deze leerweg is vergelijkbaar met het hoogste niveau van de mavo. De gemengde leerweg sluit niet alleen goed aan op de vierjarige opleidingen op het gebied van vormgeven en media, maar ook op andere mbo-opleidingen.

Dus zeker een pakket met wiskunde, en tekenen
anneliez
11 jaar geleden
Het lijkt me het handigst om een technische richting op te gaan, dus het Natuur&Techniek profiel. Dat is met wiskunde B, natuurkunde en scheikunde. Nogal exact dus.
Verder kan je waarschijnlijk nog kiezen voor het vrije deel. Wordt er informatica gegeven op jou school? Want dat lijkt me dan wel handig om te kiezen.
En als je echt de ontwerp kant op wilt is het misschien handig om iets met kunst te kiezen?

Je zou mogelijk ook nog het Natuur&Gezondheid profiel kunnen kiezen, maar dan moet je er wel Wiskunde B en natuurkunde bij nemen.
Wiskunde B, angezien die het meest gericht is op de informatica (dus met computers). Volgensmij is wiskunde A (de andere wiskunde waar je voor kunt kiezen) meer voor als je iets maatschappelijks wilt doen met statistiek en kansberekening e.d., dus dat is niet echt wat je nodig hebt.

Succes met kiezen!