Vakken verschillen per schoolorganisatie en soort toeristische opleiding. Wat je hoort te kennen als basis zijn: vreemde talen, topografische kennis (zowel landen, steden als bezienswaardigheden), kennis van de reiswereld als organisaties, verschillen als allround en specialisten, dingen als ANVR en SGR. Naast dit zijn er nog veel meer dingen te beheersen, vaak in praktijd te ontdekken en te leren. Dat is mijn persoonlijke antwoord :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je vertelt niet wat je nu doet. Als je VMBO doet en je wilt na je examen een toeristische opleiding doen op het MBO, dan is het verstandig om in je VMBO-examenpakket zoveel mogelijk talen te kiezen, en het vak economie is ook handig. Deze vakken zijn overigens niet verplicht, maar wel aan te raden.
Ga naar open dagen (op veel MBO's eind januari) en vraag je decaan om informatie. Hij of zij weet er alles van!