Is er een minimum leeftijd voor een vast contract?

Ik ben 16 jaar en ik heb al 3 tijdelijke contracten 'versleten': 3 maanden, 3 maanden, 6 maanden. De 4e keer moet een vast contract worden, maar mag dit wel met mijn leeftijd?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Ja hoor dat mag wel maar de kans is groter dat ze je geen contract meer aanbieden en zeggen: kom over 3 maanden maar weer terug. Zoek dus op tijd naar een ander baantje voor de zekerheid.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helaas heb je gelijk.
de wet dat je max 3 tijdelijke contracten mag krijgen was om de werknemer te beschermen, maar helaas is de werkelijkheid dat je na 3 tijdelijke contracten op mag stappen
zo werk ik al meer dan 6 jaar, iedere keer na anderhalf jaar nieuwe baan zoeken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar waarom geven ze je geen jaarcontract ipv een halfjaarcontract?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat doen ze alleen als je onder de 25 bent.
als je al "bejaard" bent zoals ik, krijg je nooit meer dan een half jaar tegelijk.
dat de regering verwacht dat ik pas over 26 jaar met pensioen ga, telt voor werkgevers niet mee.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, juist jongeren krijgen veel vaker een korter contract. Ik weet niet anders dan dat je begint met een jaarcontract daar waar je vroeger gewoon begon met een vast contract. In wat voor branche werk je dan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oorspronkelijk ben ik meubelmaker, maar dat zijn meestal kleine bedrijfjes of zzp'ers, die nu geen personeel kunnen gebruiken. Daarom ben ik in de zorg gaan werken.
Maar van jongere collega's hoor ik dat zij wel een jaarcontract krijgen.
ik zit vanaf 1 november thuis