Ik heb een schommelend jaarinkomen, wat kan ik het best invullen als schatting belastbaar loon?

Bij aanvragen zorgtoeslag.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als jouw jaarinkomen wisselt, kun je het beste elk jaar een nieuwe schatting maken van je belastbaar loon. In principe kun je dit ook al doen zodra je weet dat jouw loon erg veranderd.
Als jouw maandinkomen wisselt, kun je het beste zelf berekenen wat je gemiddeld in een jaar verdient (via de rekenhulp van de belastingdienst) en dat dan invullen.
Wanneer jouw jaarloon met bijvoorbeeld 400 euro wisselt, is er weinig aan de hand.
Pas als het met 10.000 of zo wisselt kun je beter per maand wat apart leggen voor het geval ze geld terug willen.

Via de rekenhulp kun je zelf berekenen hoeveel zorgtoeslag je krijgt bij welk inkomen.