Die titulatuur is niet te gebruiken. Want mrs. staat voor mistress, en dat is het Engelse woord voor meesteres (van het huishouden). In het Nederlands schrijf je gewoon mevr. of mw.
Prof. staat voor professor. Dr. staat voor doctor. En drs. is doctorandus. Een doctorandus die promoveert wordt daarna doctor. Dus heeft het geen nut om beide termen te gebruiken. En een professor is een hoogleraar aan een universiteit.

Toegevoegd na 6 minuten:
De academische titulatuur is niet erg uitgebreid, aangezien het aantal academische titels (of graden) beperkt is tot vier.

Professor is geen titel, maar de functieaanduiding. De (niet-beschermde) buitenlandse titel Master of Business Administration is gelijkgesteld aan doctorandus (de afkorting MBA staat achter de naam). Wie een ingenieursdiploma heeft behaald aan een instelling voor hoger beroepsonderwijs (tegenwoordig hbo, vroeger hts of hogere landbouwschool) mag de titel ing. voeren; de aanspreekvorm is de heer of mevrouw.

Een doctor schrijf je aan met 'weledelzeergeleerde', een meester (in de rechten) en een ingenieur (ir.) met 'weledelgestrenge', en een
doctorandus met 'weledelgeleerde'.

Je zou voor jouw grap op de envelop kunnen schrijven:
Aan de weledelzeergeleerde heer (of mevrouw) Huppelepup.
Amadea
11 jaar geleden
naamlooss
11 jaar geleden
Top!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan best een dr. hebben in bijv. wiskunde en een drs. in de psychologie; dus 2 studies. Gekkere combinaties zijn er wel...!
naamlooss
11 jaar geleden
Kan ik trouwens nog iets toevoegen om het interessanter te maken?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mw. Prof. dr. ir. drs. A. van Beelen, Ph.D.,M.A., BSc, b.i. enz.
ronron1212
11 jaar geleden
Amadea in jou antwoord Een doctorandus die promoveert wordt daarna doctor. Dus heeft het geen nut om beide termen te gebruiken. En een professor is een hoogleraar aan een universiteit Een dr is een hoogleraar aan de universteit en een prof heeft een leerstoel en is ook hoogleraar aan de uni.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een dr. hoeft geen hoogleraar aan de universiteit te zijn. Ik heb meerdere mensen gekend met dr. voor hun naam en die waren geen hoogleraar.
ronron1212
11 jaar geleden
Mevrouvan dan heeft die dokter besloten geen hoogleraar te worden maar in de maatschappij een andere baan te zoeken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@mevrouwvan en @ronron: ook een doorgeleerde arts heeft dr. voor zijn naam, deze is dan niet dokter, maar doctor.
ronron1212
11 jaar geleden
jodokus52 weet je waar je het over hebt?
De titel doctor moet worden onderscheiden van dokter, wat een aanspreektitel van artsen is. Lang niet alle dokters zijn doctors; en de meeste doctors zijn geen arts. Het komt wel eens voor dat artsen (of vaker leken die over artsen schrijven) hun aanspreektitel 'dokter' als 'dr.' afkorten, hoewel het niet correct en in Nederland zelfs verboden is, omdat dit het bezitten van de beschermde graad van doctor suggereert.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja zeker @ronron, daarom zei ik: een "doorgeleerde" arts (dus niet elke arts, nee, elke arts is dokter en dat is een "aanspreektitel").
en de "doorgeleerde" arts, met als resultaat de titel "doctor" (dus dr.) is een "afstudeertitel".
ik hoop dat dit duidelijker is. :)

Andere antwoorden (1)

Mrs. betekent "misses" = mevrouw is GEEN titel
prof. = professor is GEEN titel
dr. = doctor, dus iemand die gepromoveerd is
drs.=doctorandus, iemand die een academische graad heeft behaald. In dit geval dan wel in een ander vakgebied dan waar zij een dr. titel heeft, want in hetzelfde vakgebied verdwijnt se "s".
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
Drs is afgestuudeerd aan de universiteit. Iemand die Dr. is heeft bewezen onderzoek te kunnen doen en heeft hiervoor minimaal 4 jaar verder gewerkt op de uni om onderzoek te doen en te promoveren.