Hoe hoog is de level van de functie Sales Operations Analyst?

Hoi,

Is Sales Operations Analyst een goede functie en zijn er genoeg doorgroeimogelijkheden? Hoe staat het tegenover de functie van Assistant Sales Manager? Ik wil weten of Sales Operations Analyst goed staat op je cv voor later...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (1)

"De level"? We zouden in onze taal 'het niveau' zeggen.

Als ik afga op wat de functie in Engelstalige vacatures inhoudt, lijkt het me een functie op het raakvlak van het financieel-administratieve gebied en de commerciële binnendienst.
Je ziet dan omschrijvingen als 'de verkoopplanning van een organisatie ontwikkelen, analyseren en onderhouden', het 'bijhouden van systemen die forecasts genereren en trendrapporten, het berekenen van commissies/bonussen die zouden volgen uit de verkoopplannen, statistische analyses maken van verkoopcijfers en dat soort zaken. Het lijkt me een functie op HBO-niveau, waarbij analytisch inzicht en goed kunnen rekenen een eis is. Iemand die over commerciële kennis beschikt maar statistisch/rekenkundig erg sterk is. Een soort kruising tussen een verkoper en een boekhouder.

De 'assistant sales manager' lijkt me een wat andere functie: meer verkoopgericht.

Maar goed, dit soort functietitels zijn maar 'labels'. Het gaat in een CV niet om uiterlijke schijn maar om de inhoud. Maar goed, "implementeren van een middel voor interne communicatie" klinkt in veler oren beter dan 'het invoeren van een nieuwsbrief'.
Computoon