Hoe wordt de hoogte van de bovenwettelijke "aansluitende uitkering" van WW-Plus voor ex-werknemers in het Voortgezet Onderwijs berekend?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Zie de informatie in de reïntegratiegids VO (link bij bron vermeld). Daar vind je informatie over zowel de uitkering als de duur van de bovenwettelijke WW uitkering VO.

Citaat:
Bovenwettelijke aanvulling

De WW-uitkering wordt in de eerste 12 maanden van de uitkering bovenwettelijk aangevuld tot 78% van de ongemaximeerde berekeningsgrondslag. Daarna zakt de aanvulling tot 70% van de ongemaximeerde berekeningsgrondslag.
Bij werknemers met een salaris lager dan het WW-maximumdagloon komt de aanvulling op de WW na 12 maanden niet meer tot uitbetaling omdat de WW-uitkering dan even hoog is. De werknemer blijft formeel wel recht houden op de bovenwettelijke uitkering.

Zo te lezen wordt de WW uitkering de eerste 12 maanden (mits zolang recht bestaat, zie duur, link bij bron 2) aangevuld tot 78% van het salaris (de berekeningsgrondslag is het ongemaximeerde dagloon)