via havo tandheelkunde studeren?

ik zit nu in mijn eindexamenjaar 5 havo. Nu wil ik graag Tandheelkunde gaan studeren en heb veel rechearche gedaan, ik kwam er achter dat je dmv een hbo propedeuse door kan stromen naar de universiteit om daar tandheelkunde te studeren.
nu had ik 2 vragen
1) welke opleiding moet je op t hbo volgen voor een propedeuse die je toegang geeft tot tandheelkunde
2) ik heb gelezen dat je naast je propedeuse ook vwo certificaten nodig hebt? Nou weet ik niet wat ze daarmee bedoelen? moet ik alsnog naar het vwo dan ?
ik volg nu N&G profiel (scheikunde,bio, wisA) alleen geen natuurkunde... Daarom ga ik via t VAVO dat vak nog volgen en hopelijk voor dat vak nog een diploma halen zodra ik die heb wil ik doorstromen naar het hbo ...
alleen moet ik weten welke opleiding ik moet volgen zodat ik daarvoor een propedeuse kan behalen en via daar door kan stromen naar tandheelkunde.

zijn er nog meer mensen die het via deze weg hebben gedaan dus via havo - hbo-propedeuse-uni tandheelkunde ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5K

Antwoorden (1)

Ik weet niet waar je die propedeuse eisen hebt gevonden maar als dat zo is dan maakt het niet uit welke opleiding je doet en daarnaast het je nog steeds een aantal vakken op VWO niveau nodig. Die kun je vaak wel halen via bijv de LOI.

Als ik deze link zie willen ze toch echt alleen VWO: http://www.studie.nl/universitair/t/Tandheelkunde
De toelatingsvereisten voor de bachelor opleiding bestaan uit een VWO diploma met N&G of N&T met biologie 1 & 2.

Toegevoegd na 1 minuut:
De vier vakken die je op VWO niveau moet hebben zijn: Natuurkunde, Scheikunde, Wiskunde en Biologie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
op de volgende website staat dat je doormiddel van een hbo propedeuse ook toegelaat kunt worden. al kom je dan wel in loting klas C http://www.vu.nl/nl/opleidingen/bacheloropleidingen/opleidingenoverzicht/q-z/tandheelkunde/Toelatingseisen-met-HBO-als-vooropleiding/index.asp toch bedankt voor het reageren! als ik hbo doe en daarnaast via het LOI de 4 vakken op vwo niveau volg voldoe ik dan wel aan de vwo vakken zo ook dus de eisen of moet ik ook nederlands engels etc op vwo niveau volgen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je moet je heel goed voorlichten en niet afgaan wat ik hier zeg maar het is natuurlijk veel slimmer om VWO te gaan doen ipv een heel druk jaar propedeuse (heel veel halen het eerste jaar niet plus vier vakken!) Jouw link gaf al aan wat ik zei, dus die vier vakken mét een staatsexamen!