is het een enorme grote uitdaging of een enorm grote uitdaging en waarom is dat zo?

Vraag i.v.m. een sollicitatiebrief

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.8K

Antwoorden (1)

Het is een enorm grote uitdaging. Hier is grote een bijvoeglijk naamwoord. Het zegt iets over uitdaging. Enorm is een bijwoord. Het zegt iets over grote. Niet zomaar groot, maar enorm groot.
Je kunt enorm ook wel gebruiken als bijvoeglijk naamwoord, maar dan is de combinatie van enorm en groot een beetje raar, dubbel. Dan zou er ook een komma tussen moeten: Een enorme, grote, uitdaging.

Toegevoegd na 31 seconden:
Maar dan zonder komma na grote...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Cryofiel
11 jaar geleden
Correct. Een enorm grote uitdaging is een uitdaging die enorm groot is.
Een enorme grote uitdaging is hetzelfde als een grote enorme uitdaging.
Pieter2011
11 jaar geleden
Ik zou zeggen: 'een enorme uitdaging' of 'een grote uitdaging'. Maar zelfs alleen het woord 'uitdaging' volstaat. Met dat woord geef je eigenlijk al aan wat je wilt overbrengen. Een 'enorm grote uitdaging' vind ik een (enorm grote) overdrijving.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik zou dit helemaal niet gebruiken in een sollicitatiebrief. Dit is echt overdreven taalgebruik. Een enorme uitdaging is al ruim voldoende!
Computoon
11 jaar geleden
Zelfs die uitdaging zou ik weglaten. Dat woord wordt zo vaak gebruikt, dat het krachteloos dreigt te worden of al geworden is. "NS ziet een grote uitdaging in het op tijd laten rijden van treinen in winterse omstandigheden" betekent vrij vertaald: "NS doet haar best maar kan totaal niet garanderen dat het lukt." De 'enorm grote uitdaging' valt in de taalkundige categorie van de 'heel fijne vakantie'. Een fijne vakantie is niet goed genoeg meer dus wordt iemand een 'heel fijne vakantie' gewenst. (Of, wat je vaak leest maar fout is: 'een hele fijne vakantie' want die is precies twee keer zo groot als een halve fijne vakantie.)