wat zijn de taken van een onthaalbediende in een notariaat en wat moet je goed kunnen?

ik heb een leuke vacature gelezen. onthaalbediende op een notariaat. Ik denk dat dit wel een leuke job is. Héél zeker weet je dat natuurlijk nooit wat de job inhoud. Heeft iemand ervaring met op een notariaat te werken? Alle ervaringen zijn welkom

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.3K

Antwoorden (2)

Dat ligt aan de functieomschrijving. Als ik zo moet gokken op de naam van de functie: receptiewerk en zorgen voor de koffie.
Als je de vacature niet begrijpt kun je altijd bellen om wat gerichte vragen te stellen
anneliez
11 jaar geleden
Mijn indruk is dat "onthaalbediende" een Belgisch (Vlaams) begrip is.

In een vacature op internet voor onthaalbediende bij een notariaat (http://vacancies24.be/job/onthaalbediende-226/) vond ik deze omschrijving van taken en eisen:

"Je bemant het onthaal van een notariaat. Je houdt de agenda van de notaris bij, je neemt telefoons aan en sorteert de post. Je bent perfect Nederlandstalig en Engels is geen probleem."

In Nederland heet deze functie receptionist(e), secretaresse of administratief medewerk(st)er.

Woordenboek Van Dale vermeldt het volgende bij de verklaring van het woord "onthaal":

ont·haal (het; o)
1 ontvangst
2 (België) receptie, ontvangstbalie

Ik ga er dus van uit dat het ontvangen van bezoekers ook één van de taken zal zijn.

Ik heb overigens geen ervaring met het werken op een notariaat.
Antoni