Moet je een bepaalde, aparte opleiding volgen om als psycholoog bij de defensie te werken?

Als je bij de defensie wilt werken als psycholoog zijnde, moet je dan een aparte opleiding psychologie volgen? Of volg je een normale opleiding psychologie en kies je er vervolgens voor om bij de defensie te werken?

... Dus moet je zeg maar als "militair psycholoog" opgeleid worden voordat je bij de defensie gaat werken of hoeft dat niet?

Ik hoop dat mijn vraag duidelijk genoeg geformuleerd is.

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K

Antwoorden (2)

Je krijgt bij Defensie sowieso een speciale training hiervoor, temeer omdat je ook uitgezonden kan worden. Op hun website zijn ze niet echt heel duidelijk wat voor vooropleiding je hebt moeten gedaan, maar ik zou ze eens een mailtje sturen.

Een universitaire opleiding Psychologie, kan nooit kwaad, maar misschie bestaat er ook wel de mogelijkheid om je gehele studie binnen Defensie te doen. Naar mijn weten moet je dan eerst de Officiersopleiding bij de KMA hebben afgerond en daarna kan je namens (en betaald door) Defensie aan een Universiteit Psychologie gaan studeren. Na het behalen van je bul moet je wel natuurlijk een x-aantal jaren bij Defensie blijven:

http://werkenbijdefensie.nl/vacature/officier-specialist-psycholoog-343.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor uw antwoord
Gewoon psychologie aan de universiteit. Bij defensie krijg je een meer lichamelijke opleiding, geen psychologische opleiding.
Gezien de bezuinigingen zijn ze momenteel ook erg karig met bijscholingen.
Militairen met ptss worden meestal buiten defensie vehandeld, bij trauma '44.