Mag een werkgever zomaar de datum van 3 contracten veranderen om mij een jaar langer met een tijdelijk cotract te laten werken ?

Ik heb eerst een contract van een half jaar gehad toen een van een paar maanden om het jaar vol te maken en daarna een jaar contract gehad . Had eigenlijk nu 4e contract dus contract voor onbepaalde tijd gehad?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Nee, dat mag hij niet. Je kunt niet zomaar gegevens uit een getekend contract wijzigen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Toevoeging: 'Wanneer verandert een tijdelijk contract in een vast contract?

Een tijdelijk contract kan automatisch overgaan in een vast contract. Dit kan in de volgende situaties:

Na drie tijdelijke arbeidscontracten die telkens direct of binnen drie maanden na elkaar zijn afgesloten, is het vierde arbeidscontract automatisch een vast dienstverband.

Als tijdens het tweede of volgende contract de duur van 36 maanden wordt overschreden, verandert dit contract automatisch in een vast contract. De periode tussen contracten mag maximaal drie maanden zijn.

Let op: als het eerste tijdelijke contract 36 maanden of langer duurt en het tweede tijdelijke contract maximaal drie maanden, gaat het tijdelijke contract niet automatisch over in een vast contract. Overschrijdt het nieuwe contract die drie maanden wel, dan is er een vast dienstverband.'
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit mag zeker niet. Niet alleen hij zit dan fout maar jij net zo. Ook is dit niet zo gauw mogelijk omdat dit geregistreerd staat. Hij betaald belasting over jou dus daarmee kan hij al door de mand vallen, en de contracten worden door gegeven aan ook weer een instantie. Wilt hij je geen vast contract geven?