Wat houdt met inachtneming van 2 loonperiodes precies in?

Toegevoegd na 2 uur:
het contract van mijn dochter loopt op 10 mei af.ze is nu ziek en via via heb ik begrepen dat haar baas al op zoek is naar iemand anders.in haar contract staat dus de arbeidsovereenkomst kan beeindigt worden door zowel de werkgever als de werknemer met in achtneming van 2 loonperiodes opzegtermijn waarbij de termijn ingaat op de eerste dag van de volgende loon periode.mijn dochter is bang als ze weer gaat werken dat ze gelijk weer na huis kan?mag dat zomaar?

Weet jij het antwoord?

/2500

Als je op zegt dan duurt het twee loonperiodes dat je af kunt zwaaien. De meeste mensen krijgen hun loon per maand. Dat betekent dus dat je twee maanden later vrij bent. Als je halverwege de maand op zegt duurt het dus 2,5 maand eer dat je vrij bent om te gaan waar je wilt

Kijk eerst even of je dochter per maand of per 4 weken betaald krijgt. In het laatste geval moet hij of zij uiterlijk 5 werkdagen voor het einde van de betalingsperiode(4 wekelijks) opzeggen. Dus 8 weken maal 5 werkdagen = 40 werkdagen. dit hoeft niet altijd 2 maanden te betekenen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100