Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Stel ik volg een studie op kosten van mijn werkgever, daarna volgt er een reorganisatie waardoor ik word ontslagen.Mag mijn wg studiegeld terug eisen?

Het is immers dan niet mijn keuze om te gaan.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
639

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Nee dat mag de werkgever niet wel als je zelf ontslag neemt voor een bepaalde afgesproken datum.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Alleen als het ontslag jou te verwijten valt, door bijvoorbeeld heel slecht functioneren, anders niet.

"De voor de hand liggende reden voor werkgevers om een studiekostenbeding overeen te komen, is om werknemers aan de organisatie te binden en te profiteren van de investering in de studiekosten. Doorgaans wordt dan ook alleen afgesproken dat studiekosten teruggevorderd kunnen worden als de werknemer zelf ontslag neemt.

Het is daarentegen ook toegestaan in een studiekostenregeling op te nemen dat studiekosten teruggevorderd kunnen worden als de arbeidsovereenkomst op een andere manier eindigt door het toedoen van de werknemer zelf. Een werkgever kan dus ook studiekosten terugvorderen na een ontslagprocedure waarin is gebleken dat de werknemer aantoonbaar onvoldoende functioneerde. "

http://www.ontslag.nl/werknemers/extra/nieuwsoverzicht/studiekosten:_wel_of_niet_terugbetalen_
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding