Door reorganisatie raak ik misschien mijn baan kwijt. Nu heb ik een andere baan gevonden. Zal ik die aannemen,of mijn huidige baan afwachten?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Ik heb hetzelfde probleem gehad vorig jaar. Ik ben zelf actief op zoek gegaan naar een nieuwe baan, heb deze gevonden en aangenomen.
Achteraf zou ik mijn baan niet kwijt geraakt zijn bij de reorganisatie, maar vele collega's van mij wel, waardoor de sfeer binnen het bedrijf enorm (ten negatieve) was veranderd.
Ik heb een jaarcontract bij mijn nieuwe baan, maar ontzettend leuke collega's; ik heb heel veel nieuwe dingen geleerd en ga iedere dag met plezier naar mijn werk.
Achteraf was dit de beste stap die ik kon hebben gedaan, min of meer noodgedwongen. Als die reorganisatie er niet was geweest was ik waarschijnlijk gewoon blijven hangen, want het werk wat ik deed was niet vervelend.

Dus ik wil je het volgende meegeven: Het is best moeilijk tegenwoordig om een leuke baan te vinden. Als de nieuwe baan je meer uitdaging biedt, en misschien wel doorgroeimogelijkheden, zou ik ervoor gaan! Want als jouw huidige bedrijf een reorganisatie heeft en afslankt, weet je ook niet wat de toekomst zal brengen voor je huidige baan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

Ik zou het bespreken met je manager. Aangeven dat je eventueel een andere baan hebt, mocht je ontslagen worden. Misschien raak je helemaal niet je baan kwijt en willen ze je behouden, dan heb je nog keuze om te blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat ligt er maar net aan; welke baan is het leukst en welke baan geeft meer zekerheid?

Die nieuwe baan geeft die uitzicht op zekerheid of is het een tijdelijk contract?

Wat zijn de secundaire arbeidsvoorwaarden bij het huidige en nieuwe bedrijf.

Mijn antwoord : Pas als je alle voordelen hebt afgewogen met de nadelen kun je een beslissing nemen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik wist het wel, wegwezen of een bedongen werkgarantie zou je nog op andere gedachten kunnen brengen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gefeliciteerd met je nieuwe baan ,als je een goed gevoel hebt bij die nieuwe baan en je toe bent aan nieuwe uitdagingen moet je het altijd doen. Bij reorganisaties loop je ook wel tegen dingen aan die je misschien niet als prettig kan ervaren. Het kan zijn dat je er helemaal niet weg wil .Vraag je leidinggevende om zekerheid .Ik zou niet vertellen over je nieuwe baan dan leg je het bedrijf de mogelijkheid jou toch te laten gaan. Het is handig om uit te zoeken of ze jou willen houden of niet ?? Goed van je dat je al een nieuwe baan hebt gezocht .
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik wil een kleine tip geven, indien ze je gaan ontslaan/je contract afkopen,krijg je meestal een zakje geld mee. (aantal werkjaren in maanden uitgekeerd) dus indien je ontslag eraan zit te komen, neem dan niet zelf je ontslag.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt aan of je werkgever goede arbeidsvoorzieningen heeft zoals een sociaal-plan mocht je je baan verliezen en kom je er voor in aanmerking? Dit heeft ook zijn voordelen, omdat je weer eens goed na kunt gaan denken wat je 'echt' wilt, sommige mensen blijven 25 jaar bij de zelfde baas, niks mis mee maar af en toe eens veranderen van werk is voor je sociale ontwikkeling en CV niet slecht. Ik zit momenteel in hetzelfde pakket, wel met deze voorzieningen, ik heb gekozen voor het sociaal plan en krijg ook nog een leuk eindafrekening mee van zo'n 11 maanden, ik heb het aan zien komen en ben met het oog op de toekomst met een opleiding gestart, ik had ook een andere baan kunnen aannemen maar daar moest ik een derde inleveren op het salaris van wat ik nu had, ik heb eens rustig de tijd genomen om te denken en ben tot de keuze gekomen om (mede door de fusies op mijn werk) voor mezelf te gaan beginnen.. heb inmiddels met het UWV contact gehad en heb geen soll.plicht, ik mag naar het startersloket of vraag een IRO traject aan, die geven je een persoonlijke coach die je op weg helpt naar zelfstandig ondernemer, ik wil hiermee zeggen dat het soms niet alleen negatief is maar zelfs goed om jezelf eens een andere richting op te duwen en eens de tijd krijgt om na te denken over je toekomst. Heb er alle vertrouwen in en vooral zin in!

Ik wens je heel veel succes met de keuze die je gaat maken maar kijk ook goed wat je rechten zijn binnen je huidige werkgever
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik zou blijven als ik jou was. Mocht je alsnog ontslagen worden door de reorganisatie, heb je recht op een uitkering. Wat nou als je je nieuwe baan aan neemt, en je het geen hol aan vindt? En dan krijg je denk ik ook nog eens maar een half jaar contract dus zit je na een half jaar alsnog in de stress of je mag blijven...