Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Binnen hoeveel weken kan ik reactie verwachten als er staat 'binnenkort wordt er contact met u opgenmen'?

1,5e week geleden heb ik gereageerd op een sollicitatie. Er stond bij dat er binnenkort contact opgenomen ging worden met de sollicitanten. Maar binnen hoeveel weken zou ik reactie kunnen verwachten, omdat nog al een ruim begrip is?

Toegevoegd na 6 minuten:
opgenomen*

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
7.7K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je na 3 weken nog niks gehoord hebt, kun je bellen en beleefd vragen hoe het staat met de procedure.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (4)

Ik zou het interpreteren als maximaal een week
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Over het algemeen zal dat binnen 2 tot 4 weken gebeuren licht er aan wanneer de sluiting van de vacature is bepaald staat ook meestal in de advertentie insturen voor datum.
(Lees meer...)
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Lijkt me ook wel ja! Plus.
"Binnenkort" is net zo wazig als "zo spoedig mogelijk". Ik zou zeggen: ergens tussen een week en een maand.
(Lees meer...)
Computoon
11 jaar geleden
sollicitatieprocedures zijn in tijd moeilijk vast te pinnen. vaak is de bedoeling een week of twee en loopt het uit door de enorme hoeveelheid reacties.

als er binnenkort gezegd is, zal inderdaad niet later dan binnen 2 weken bedoeld zijn, maar contact opnemen kan op verschillende manieren.

"...binnenkort wordt er contact met u opgenomen."

bedoeld kan worden:
()"als u buiten de selectie valt die doorgaat voor de volgende ronde, ontvangt u een afwijzingsbrief."
of
()"als u binnen de selectie valt die doorgaat voor de volgende ronde, bellen wij u."

als je na een week of 2 nog niets gehoord hebt, kan je het bedrijf opbellen en informeren hoever de sollicitatieprocedure is gevorderd, of er al nieuws te vertellen is.

succes!
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding