Sollicitatie. Mag een bedrijf wel zoveel privacygevoelige informatie vragen?

Via een kleine advertentie in de lokale gazet kwam ik op de site van storesupport.nl uit. Het is een bedrijf dat zegt mystery guest shopping aan te bieden. Klik je op "Vacature" en vervolgens op "Meld je hier aan om mystery shopper te worden", dan volgt er een griezelig lange lijst die je zou moeten invullen. Brildragend, verzekeringsmaatschappij, kinderen, geboortedata, accountnaam twitter, apot(h)eker, provider, bank, energieleverancier, vermogend.... etc. etc. etc. Mag zo'n bedrijf dat eigenlijk wel vragen? Online? Je weet niet wat het bedrijf vervolgens met de door jou aangeleverde kostbare informatie gaat doen!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dus? Niet doen. :)
Vragen staat vrij. Antwoorden ook.
Ritsuka
11 jaar geleden
Net zoiets als account maken voor zo'n enquete site
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een truc om zo veel mogelijk informatie van mensen te krijgen en die daarna te verkopen.
Je zult zeer waarschijnlijk geen werk krijgen op deze manier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Juist Adrie dáár gaat het om, informatie....

Antwoorden (3)

Vragen staat vrij.

Echter is dit geen echte sollicitatie maar een aanmelding voor een onderzoeksite, dit soort sites gebruiken dit soort gegevens om het door te geven aan bedrijven om er een reclameactie me op te kunnen zetten.

Uw gegevens worden verzameld en door verkocht aan bedrijven / reclamebureaus en is volkomen legaal.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je op die site kijkt zal je zien dat er ergens in de kleine lettertjes er vermeld staat dat ze de informatie door verkopen.
Dat zijn geen normale vragen voor bij een sollicitatie. Het lijkt er meer op dat ze jouw gegevens zullen gaan gebruiken om je te benaderen om een andere energieleverancier aan te smeren, andere verzekeringsmaatschappij, andere provider etc.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
NIET INTRAPPEN,
ze kunnen daarna je info verkopen en je staat in je nakie, figuurlijk dan.
Hel lijkt me eentruc om mensen op deze wijze uit te kleden en vraag me af of ze überhaupt iemand zoeken.

Is het legaal, helaas ja.
Moet je er op ingaan, neen, zou ik zeggen.

Maar je bent eigen baas, nog wel......

Toegevoegd na 7 minuten:
zie reactie.