Jaarcontract loopt af. Wat nu ?

Ik ben begonnen als stagair op mijn huidige baan. Toen werd mij in dat bedrijf een opleiding aangeboden waar ik nog steeds mee bezig ben. In januari loopt mijn contract af. Kunnen ze het alsnog niet verlengen? Terwijl ik een opleiding volg intern?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Als een werkgever je een interne opleiding laat volgen tijdens je eerste jaarcontract dan doet hij dat niet zonder reden. Kennelijk ben je dan voor hem waardevol genoeg om verder in je te investeren.
Als een bedrijf dat doet dan willen ze ook de vruchten daarvan plukken.

Tenzij jij zelf de opleiding onvoldoende volbrengt is er geen reden om je geen nieuw jaarcontract aan te bieden.

Ben je hier onzeker over, praat dan eens met je leidinggevende. Vraag hem wat de vervolgplannen zijn na januari 2013. Je hebt recht te weten wat men van plan is zodat jij bij een negatieve uitkomst ook verder kunt.

Maar zolang jij geen correcties of kritische opmerkingen hebt gekregen van je collega's, leidinggevende of de opleider het afgelopen jaar, hoef je je niet ongerust te maken. Of het moet zo slecht gaan met het bedrijf dat ze gaan reorganiseren...

Het vervolgcontract moet iig weer een jaarcontract zijn. Daarna mag dat nog eenmaal en als dat dan afloopt dan wordt het laatste contract voor onbepaalde tijd.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ja dat kan ze kunnen je contract niet verlengen heeft verder niets met je lopende interne opleiding te maken als die doorloopt dan heb je pech en kan je die niet afronden.
11 jaar geleden
Ze kunnen je nog twee keer een contract voor bepaalde tijd geven. Ook een contract voor onbepaalde tijd is mogelijk. Vraag het tijdig na, want ze zijn niet verplicht om na januari door te gaan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als goed is heb je voor die interne opleiding een overeenkomst getekend. zo niet hebben ze het recht na het jaar contract te stoppen met je en de opleiding mits je een deel van opleiding betaald. lees de kleine lettertjes op contract/ overeenkomst. sterkte en succes