Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Ik zit nu op vwo en ga naar de universiteit rechten doen. Dit wil ik in Amerika doen, is het moeilijk om aan een visum te komen? en hoe duur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
688

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

informeer eens bij de Amerikaanse ambassade of consulaat. Maar.. dat een vwo-er dit soort vragen zelf niet weet te beantwoorden roept bij mij vragen op.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
grin... ;-)
+1
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat mij betreft +1 voor grietje. Dat je goed kunt leren zegt niets over de rest van je vaardigheden. Die moeten zich waarschijnlijk nog ontwikkelen en daarvoor is een buitenlandse studie zeker een goede methode...
Een studenten visum is vrij makkelijk te verkrijgen in Amerika zodra je bent toegelaten tot een universiteit. Dit visum houdt wel in dat je niet mag werken, zelfs geen klein bijbaantje, nog geen 1 uurtje in de periode dat je daar woont.

De opleidingen aan gerenommeerde instituten (ivy league (prive school)) zijn erg duur. Denk aan tien duizenden euro's per jaar. Op verschillende kleinere instituten zal dit minder duur zijn.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zelf heb ik HLS gedaan (Harvard Law School) en ben er succesvol gepromoveerd. Kosten? Zorg voor een goeie sponsor want ik was in totaal US$ 80.000 kwijt. Gelukkig volledig gesponsord door mijn ouders.
Overigens éérst je inschrijving binnen hebben dan is je visum geen probleem.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding