Moet elk vak ingevuld worden bij een S.W.O.T. analyse ?

Ik ben bezig met een S.W.O.T. analyse voor een onderzoek die ik ga uitvoeren maar ik kan geen bedreiging vinden dat dit onderzoek in gevaar zou kunnen brengen.

Graag jullie mening.

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is een marktonderzoek voor mijn stage waar voornamelijk standaard informatie +ervaringen uitgezocht moet worden.

sterkte: veel kennis binnen het bedrijf waar ik het onderzoek doe

zwakte: niet actief in deze nieuwe markt + onervaren onderzoeker (ik)

kansen: veel informatie online, aannemers, gemeenten

bedreigingen: ?

Toegevoegd na 8 minuten:
Het is een marktonderzoek voor mijn stage waar voornamelijk standaard informatie +ervaringen uitgezocht moet worden.

sterkte: veel kennis binnen het bedrijf waar ik het onderzoek doe

zwakte: niet actief in deze nieuwe markt + onervaren onderzoeker (ik)

kansen: veel informatie online, aannemers, gemeenten

bedreigingen: ?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, juist de threats moeten gevuld worden omdat dat je onderzoek analyse maakt. Overigens zijn bedreidingen vaak omgekeerde kansen. Dus geredeneerd vanuit je voorstel dat opportunities zijn: veel informatie online, aannemers, gemeenten dan zijn bedreigingen: 'onbetrouwbare online informatie, onwil van aannemers en gemeenten om mee te werken aan het onderzoek. Als je nog meer bedreigingen weet te noemen, dan heb je ook meteen een paar kansen te pakken ;) Overigens is het een goed gebruik om in de SWOT analyse de belangrijkste eerst te noemen. Dus de grootste kans, de grootste bedreiging etc eerst, daarna de 2e enz. Als je die ordening/volgorde benoemt of eventueel toelicht dan geeft dat aan dat je er goed over nagedacht hebt en werk hebt gemaakt van de swotanalyse.

Succes met je onderzoek!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja zeker.
Bij zulke opleiding is het juist dat je ergens mee komt al is het zo moeilijk.
Zou je ons meer kunnen inlichten waar het over gaat?

Je zal toch heus met iets aan moeten komen. Meestal is het iets wat ervoor zorgt dat je strength of opportunities belemmert.

Toegevoegd na 26 seconden:
*zulke opleidingen