Kan je beter de opleiding MBO Gespecialiseerd pedagogisch medewerker Kinderopvang / PW4 Kinderopvang bij ROC of NTI volgen?

Het liefst werk ik zo veel mogelijk in de praktijk maar wil wel een goede opleiding erin volgen. Kan niet heel duidelijk vinden bij NTI of voor deze opleiding je een erkend diploma krijgt of niet. Heeft iemand ervaring met deze opleiding?
En krijgt het bedrijf bij een NTI student ook een vergoeding omdat ze een bbl student in dienst hebben?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.8K

Het beste antwoord

Momenteel is er bijna geen werk in en daarom adviseer ik je om het niet via de NTI te doen maar via een opleiding met een stage. Als ze de keus hebben tussen iemand van het NTI of van een ROC kiezen ze waarschijnlijk sneller voor het ROC. In je stage kun je je al laten zien en wie weet kun je daar blijven plakken voor werk. Natuurlijk moet je ook stage lopen bij het NTI maar vaak moet je het adres zelf zoeken en dat kan wel eens problemen geven nu ook omdat er zoveel kdv's dicht gaan. Een ROC heeft vaak al stageadressen.

Als je een opleiding doet voor iets waar veel werk in is maakt het minder uit.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als BBL er kom je in dienst bij een KDV er is dus geen sprake van stage, maar van een leerovereenkomst. Je moet zelf solliciteren. In die zin maakt het dus niet uit of je het via het ROC of het NTI doet. De stageplaatsen die het ROC heeft zijn BOL stages.
Maar het is erg lastig om een baan in de kinderopvang te vinden, vooral omdat je niet 100% mag worden ingezet de eerste jaren, maar wel een salaris ontvangt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt! Ik kan op bbl echt geen werkplek vinden! Dan wordt het wachten tot het roc weer begint met een nieuw schooljaar.. misschien in februari.

Andere antwoorden (1)

Het NTI heeft een erkend diploma, dus dat maakt niet veel uit.
Dan is de keus wat jij prettig vind. Heb je de motivatie om thuis te studeren, of heb je een stok achter de deur nodig.