mag je zelfstandig ondernemer worden als je nog in de bijstand zit en dus een uitkering van de overheid krijgt?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Als je als zzp'er aan de slag wil gaan, is het mogelijk om dat 6 maanden met behoud van je uitkering te doen, evt. inkomsten worden dan achteraf verrekend. En mocht het niet gaan lopen, dan ben je je uitkering niet kwijt. Ook bestaat er nog een andere constructie (waarbij je opgeeft hoeveel uren je denkt te gaan maken, en dan aanvullend een uitkering krijgt), maar hierover kan (een werkcoach van) het UWV je meer vertellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ga eens praten met de uitkeringsinstantie je kunt daarbij mogelijk ondersteuning krijgen.
11 jaar geleden
Het is juist de bedoeling dat jij zo snel mogelijk uit die bijstand komt, dus ze zullen het toejuichen als jij je eigen geld kunt verdienen, uiteraard wordt je uitkering wel gekort op je verdiensten.
Succes!!!