mag je als 17 jarige op vrijdag, zaterdag én zondag werken?

Ik werk in de horica in de bediening en mijn baas vraagt vaak of ik op vrijdag, zaterdag en zondag kom werken. Hierbij gaat het om tijden van 17.00 tot ongeveer 22.00.
Maar mag dit eigenlijk wel?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (2)

Nee dat mag niet.

Als 17 jarige mag je alleen op zondag werken als je op zaterdag vrij bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ow leuk om te weten dat ik dat al 1,5 jaar doe, en niks over heb gehoord?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je bent zelf verantwoordelijk Deniz, je wordt geacht de wet te kennen!
Computoon
11 jaar geleden
Dat is waar, Pelle, maar ik denk dat als er 'gevolgen' van komen in eerste instantie de werkgever zal worden aangesproken.
Nee, niet zaterdag én zondag.
Bovendien moeten sowieso een aantal zondagen per jaar vrij blijven.

"Per 52 weken moeten jongeren van 16 en 17 jaar minstens 13 zondagen vrij hebben. Als de jongere op zondag werkt, is hij zaterdag vrij. Alleen in een collectief overleg kan worden afgesproken dat jongeren van 16 en 17 jaar minder zondagen per jaar vrij zijn."

Verder zit er er een maximum aan het aantal uren/week en per dienst en mag er tussen 23.00 en 06.00 uur niet worden gewerkt.
Computoon