Als ik (16) 8,40 bruto per uur verdien, hoeveel hou ik dan over?

4 uur in de week werken (2 dagen van 2 uur)

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Het beste antwoord

Als ik in de bruto-netto looncalculator een geboortedatum ingeef van 01-01-1997 en een salaris van euro 134,40 per 4 weken (8,40/uur * 4 uur * 4 weken, dat rekent gemakkelijk) dan heb je ook netto 134,40 per 4 weken.

Nu is de bruto-netto looncalculator niet gegarandeerd 100% juist maar een afwijking van dat bedrag zal gering zijn.

Toegevoegd na 3 minuten:
Overigens mag je op jouw leeftijd blij zijn met zo'n hoog loon. Het bruto minimum jeugdloon per uur (op basis van 40 uur/week) voor een 16-jarige is nu euro 2,90.
Computoon
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Valt wel mee "je mag dankbaar zijn met zo een loon" ik ben ook 16 en jan bij de alberthein gaan werken voor 4,70 (daar gaat wel belasting nog af) alleen dat kan je terug vragen in februari.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zit een gigantisch verschil tussen 4,70 en 8,40 hoor

Andere antwoorden (2)

Je moet er iets minder dan eenderde afhalen, om het netto loon te berekenen.
In jouw geval verdien je ongeveer 6 uur netto.
Dat is dan 24 euro netto per week.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Computoon
11 jaar geleden
Dat klopt normaliter wel maar bij de hoogte van het gegeven loon niet. De loonheffing begint namelijk niet vanaf de eerste euro bruto loon te lopen, er is een heffingvrije som. Als je brutosalaris helemaal of vrijwel geheel binnen het 'bereik' blijft van die heffingvrije som wordt er niet of nauwelijks loonheffing ingehouden en ligt het nettoloon in de buurt van het brutoloon.
Als er geen inhoudingen worden gedaan door de werkgever verdien je op jaarbasis bijna 1700 euro.
Als je aangifte doet gaat daar 33,1% van af aan ib/pvv.
Dat is bijna 557 euro die je zou moeten betalen aan ib/pvv. Maar omdat je recht op op een arbeidskorting van 1611 euro zal je dus niets hoeven te betalen. Dit zijn de gegevens over 2012.