Het bedrijf waar ik werk wordt overgenomen door een groter bedrijf. Moet ik mee of kan ik weigeren en aanspraak maken op een regeling?

Het werk dat ik moet gaan doen is heel anders dan wat ik nu doe. Heb ik nog iets te vertellen bij zo'n overname? Ik heb heel veel dienstjaren en wil dus niet zelf ontslag nemen maar een regeling.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je contract word overgenomen door het. Bedrijf ,onder de zelfde conditie's,dus ik denk niet dat je veel kans maakt,anders is het werkweigering,zou wel even nadenken voor je zelf ontslag neemt
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heb zelf ook zoiets meegemaakt, ik kreeg toen te horen dat ik overgeplaats werd naar een andere vestiging, daar had ik weinig over te zeggen, in de vestiging waar ik zat was geen plek meer en het onderdeel waar ik werkte, ging in zijn geheel naar de andere vestiging. ik weet dat er regelingen waren maar hoe dat precies gaat zou je beter aan een vakbond kunnen vragen die kunnen je dat precies vertellen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze vraag is in zijn algemeenheid niet te beantwoorden.

Je zegt niet onder welke CAO je valt.
Als het kan zou je die CAO eens moeten bekijken en lezen wat daar in staat over reorganisaties en reorganisatie-ontslag.

Je hebt nooit recht of aanspraak op een regeling. Als er goede reorganisatieregels zijn, dan zou het kunnen dat je reorganistatie-ontslag krijgt, met een goede regeling.
Maar nogmaals:
Dat bepaalt OF de CAO OF het bedrijf.
Dat kunnen wij hier niet weten.

Of je mee moet en of je dat nieuwe werk moet gaan doen is ook niet te zeggen. Je kunt niet zo maar werk weigeren als dat je aangeboden wordt.

Als er een goede Ondernemingsraad in het bedrijf is,
dan zal die jullie belangen behartigen.
Als er voldoende mensen lid zijn van de Vakbond,
dan zal die jullie belangen behartigen.

En anders kun je altijd nog zelf contact op nemen met een Juridisch adviseur.

http://juridisch-platform.nl/werknemer/ontslagredenen/ontslag-bedrijfseconomische-redenen/?gclid=COefvKmO1rICFdJvfAod4R4AzA