Hoe schrijf ik een motivatiebrief voor de functie van kamermeisje?

Ik weet niet zo goed of ik mijn leeftijd en studie moet vermelden, aangezien me dat niet echt relevant lijkt. Verder heb ik ook geen ervaring in de hotellerie maar wel met schoonmaken. Moet ik vermelden waarom dit hotel me zo aanspreekt? Ik ben er nog nooit geweest dus dat zou ik dan ook wel weer onoprecht vinden.. Ik hoop dat iemand raad weet!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.2K

Het beste antwoord

Ik ben kamermeisje geweest. Belangrijke punten voor de functie zijn: bereid heel hard te werken, dat je tegen stress kunt ( het is altijd hurry up)dat je pas tevreden bent als een badkamer echt blinkt en de kamer spic en span is en het bed strak is opgemaakt. Dat je prettig en respectvol met mensen om kunt gaan, je een beetje Engels spreekt ( en liefst ook een andere taal).Uiteraard dat je punctueel bent dus altijd op tijd komt en in het algemeen bereid bent de handen uit de mouwen te steken.
Je kunt eerlijk zeggen dat je het hotel nooit binnen bent geweest, maar dat je van anderen gehoord hebt dat het een mooi hotel is en dat de gasten er graag komen. Eventueel dat het hotel een mooie uitstraling heeft ( dit natuurlijk niet als het eruit ziet als Fawlty Towers).
Het enige dat de directie wil is een gemotiveerde, eerlijke, hardwerkende kracht. Dus daar kan je op in spelen.
Heel veel succes! Ik vond het altijd een fijne baan en ik heb het 6 jaar gedaan,dus!
In een sollicitatiebrief moet je zeker je geboortedatum en opleiding noemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

In je motivatiebrief hoef je niet aan te geven hoe oud je bent, maar dit vermeld je wel in de bijgesloten CV. Dit moet je altijd doen! Het is namelijk wel relevant of je nog voor een jongeresalaris mag werken of gewoon.
Ik weet niet of je deze functie naast een eventuele studie wilt doen of niet. Als het naast je studie is, dan moet je in je brief aangeven dat je daar mee bezig bent en eventueel aangeven wanneer je beschikbaar bent (bv weekenden, vakanties, elke maandag en dinsdag enz). Als je al klaar bent dan kun je aangeven dat je die studie hebt afgerond. Dit geeft ze een idee van a. je niveau en b. dat je wel iets af kunt maken.
Je kunt aangeven dat je geen ervaring hebt in het hotelwezen, maar dat je wel schoongemaakt hebt bij een bedrijf of waar je dat gedaan hebt. Daarnaast kun je aangeven dat je netjes en vlot werkt en stressbestendig bent.
Solliciteer je op een vacature of een open sollicitatie. Als het op een vacature is dan kun je aangeven dat de vacature je in eerste instantie aansprak. Ook al ben je er nooit geweest, via internet kom je veel te weten over het hotel. Dus je kunt zeggen dat je het je een fijne werkplek lijkt nadat je informatie hebt opgezocht over het hotel. Als het geen vacature was, dan kun je dat laatste (over het zoeken van informatie over het internet) gewoon vermelden.