Hoi, ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie bij de Douglas. ik vroeg me dus af: Wat is de sollicitatieprocedure? en waar letten ze dan op?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Een vriendin van mij heeft bij Douglas gewerkt en ik weet dat de sollicitatieprocedure niet veel verschilt dan die van andere bedrijven. Wel word er goed gekeken naar je basis ervaring en je persoonlijke voorkomen. Je moet ABN praten en er goed verzorgd uitzien. Vriendelijk zijn en ambitieus.

Er staat waarschijnlijk al een datum gepland voor een afspraak en je zult dan een gesprek gaan krijgen met een medewerker(ster) of een bedrijfsleider(ster) van die Douglas vestiging. In het gesprek gaan ze kijken of jij een geschikt persoon bent om in hun team te mogen komen. Die vriendin van mij heeft het als een "gewoon gezellig gesprek" ervaren en had niet eens echt door dat ze "gescreend" werd. Na ongeveer een half uur gepraat te hebben, werd haar het "werken bij Douglas" voorgeschoteld met eigenlijk meteen daarop de vraag of het haar wat leek. Dol van enthousiasme zei ze ja en een week later stond ze in de winkel. Ze liep wel een maandje met iemand mee die haar wegwijs maakten met de producten enz.

Ik durf niet te zeggen of dit bij alle winkels van Douglas zo gaat, want als er meerdere sollicitante zijn, zul je misschien na je gesprek naar huis worden gestuurd met de melding dat ze je terug gaan bellen zodra ze uitsluitsel hebben en anderzijds, als het nood aan de man is kun je misschien meteen na je gesprek al beginnen;) succes bij je sollicitatie iig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke, heel erg bedankt.. weet je ook of ze vragen wat je min-en pluspunten zijn ?
paulus811
11 jaar geleden
Prima antwoord! een +. En diorr, de vraag naar plus en minpunten is min of meer standaard in ieder sollicitatiegesprek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb bij 1 sollicitatie meegemaakt waarbij ze het vroeg.. Ik wilde ook eigelijk weten of ik make-up/parfum op moet doen en zoja, veel of juist weinig..ik heb natuurlijk daar met ''kenners'' te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je paulus :) Je weet in principe nooit van te voren wat ze gaan vragen, dus echt voorbereiden kun je jezelf dan ook niet goed. Enthousiasme en vastberadenheid zijn vaak al genoeg om je eventuele toekomstige baas of collega ervan te overtuigen dat je heel graag wil. Ben eerlijk over dingen maar maak het jezelf niet al te moeilijk, dus laat die dingen weg die niet van belang zijn, om zo niet al te veel minpunten aan te halen waardoor ze kunnen denken dat je negatief over jezelf denkt. Een positief zelfbeeld is natuurlijk altijd beter ;)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@diorr, je kan het beste gewoon jezelf blijven. Gewoon normaal netjes en absoluut niet met veel make-up of parfum binnen wandellen, dat is echt overbodig. Kijk voor de lol eens van te voren hoe de werkneemsters er daar en bij ici paris oid uitzien ;) Zelfs dat is voor een sollicitatie eigenlijk al te... Dus gewoon normaal nette kleren en gewoon normaal opgemaakt met "eventueel" een luchtje op. Er goed verzorgd uitzien betekend niet van top tot teen opgemaakt zijn en zo overheersend ruiken dat ze je na de 1e dag al meteen nooit meer vergeten. Een goed verzorgd uiterlijk betekend meer, geen kapotte of slordige kleren aan en je haar netjes gedaan enz. Gewoon netjes gewoon :p
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oke, dankjewel :)