Hoi, ik ben uitgenodigd voor een sollicitatie bij de Douglas. ik vroeg me dus af: Wat is de sollicitatieprocedure? en waar letten ze dan op?

Weet jij het antwoord?

/2500

Een vriendin van mij heeft bij Douglas gewerkt en ik weet dat de sollicitatieprocedure niet veel verschilt dan die van andere bedrijven. Wel word er goed gekeken naar je basis ervaring en je persoonlijke voorkomen. Je moet ABN praten en er goed verzorgd uitzien. Vriendelijk zijn en ambitieus. Er staat waarschijnlijk al een datum gepland voor een afspraak en je zult dan een gesprek gaan krijgen met een medewerker(ster) of een bedrijfsleider(ster) van die Douglas vestiging. In het gesprek gaan ze kijken of jij een geschikt persoon bent om in hun team te mogen komen. Die vriendin van mij heeft het als een "gewoon gezellig gesprek" ervaren en had niet eens echt door dat ze "gescreend" werd. Na ongeveer een half uur gepraat te hebben, werd haar het "werken bij Douglas" voorgeschoteld met eigenlijk meteen daarop de vraag of het haar wat leek. Dol van enthousiasme zei ze ja en een week later stond ze in de winkel. Ze liep wel een maandje met iemand mee die haar wegwijs maakten met de producten enz. Ik durf niet te zeggen of dit bij alle winkels van Douglas zo gaat, want als er meerdere sollicitante zijn, zul je misschien na je gesprek naar huis worden gestuurd met de melding dat ze je terug gaan bellen zodra ze uitsluitsel hebben en anderzijds, als het nood aan de man is kun je misschien meteen na je gesprek al beginnen;) succes bij je sollicitatie iig.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100