Waar kun je het beste zoeken naar nieuw werk?

Ik werk al bijna 30 jaar en heb dus eigenlijk nooit iets te maken gehad met solliciteren en dat soort zaken. Over hoe je een brief moet schrijven en over hoe je een gesprek moet voorbereiden is voldoende te vinden op het internet.
Ik ben mijn huidige werk meer dan zat en ben op zoek naar veranderingen, alleen zou ik graag willen weten waar ik het beste kan zoeken naar nieuwe functies en of ik me ook ergens online kan inschrijven in een of andere databank.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Iig NIET naar het werkbedrijf gaan!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon bij je baan blijven, vacatures zijn er niet meer!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Deze baan aanhouden is in principe geen optie. Naast het feit dat ik er genoeg van heb zit er ook weinig toekomst in het bedrijf en is het alleen nog maar een kwestie van (weinig) tijd voordat het bedrijf niet meer zal bestaan.

Het beste antwoord

Je kan beginnen bij www.werk.nl

Verder zijn er ontelbare vacaturebanken. Als je een paar trefwoorden en je e-mailadres invult op www.jobrapido.nl dan gaat deze site in de vacaturebanken voor je zoeken naar geschikte vacatures. Als er passende vacatures zijn gevonden, ontvang je een e-mail.

Wil je gevonden worden door potentiële werkgevers, dan kan je je het beste inschrijven bij websites als:

www.nationalevacaturebank.nl
www.jobbird.nl
www.monsterboard.nl
www.werkenbijhetrijk.nl
www.werkenbijdeoverheid.nl
www.werkenbijgemeenten.nl

Toegevoegd na 2 minuten:
Ook www.gemeentebanen.nl

Toegevoegd na 13 minuten:
Ik heb gemerkt dat ik een aantal URL's niet helemaal correct heb vermeld (soms .nl in plaats van .com bijvoorbeeld), maar je komt met de links wel op de websites die ik bedoel.
Antoni
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jobrapido is heel handig! Stel je zoekcriteria op, op basis van trefwoorden en je krijgt elke week een lijstje met banen in je postbus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Al vast bedankt, kan ik al een beetje gaan kijken +1

Andere antwoorden (4)

Op internet zijn vele sites te vinden waar je vacatures kunt vind zoals monsterboard en intermediair.
11 jaar geleden
Inschrijven op linkedin.com
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De meeste banen worden nog steeds via-via gevonden. Behalve online zoeken en je CV plaatsen op websites, kun je ook aan iedereen in je 'netwerk' laten weten dat je 'open staat voor iets nieuws'.

Ga niet te hard roepen dat je het helemaal gehad hebt met je huidige baan, maar kleed het wat positiever in. Je wil ook niet dat jouw huidige baas via-via te horen krijgt dat jij het spuugzat bent, maar je 'ogen open houden voor iets nieuws en uitdagends' doen de meeste mensen.

Als je al een idee hebt wat je ongeveer wil, kun je ook proberen om gesprekjes te voeren met mensen die al zo'n baan hebben, in eerste instantie om er achter te komen of het echt wat voor je is, en in tweede instantie om te laten merken dat je zoekende bent.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt voor de tip, is zeker geen slecht idee. Het feit dat ik schreef dat ik het helemaal zat ben, doe ik dus alleen hier, alwaar ik anoniem ben en om te laten begrijpen dat ik echt open sta voor een nieuwe uitdaging.
+1
Mocht je toevallig in Limburg wonen, kijk dan eens op Limburgvac. Hier staan trouwens ook een aantal vacatures voor Noord-Brabant op (als je helemaal naar onder scrollt, kun je Noord-Brabant selecteren).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Was het maar waar dat ik in Limburg woonde... :))
Zal het onthouden voor het geval ik daar ooit nog eens naartoe mocht verhuizen.