Beroep dat gaat over wapens, bestaat dat?

Daarmee bedoel ik bijv. Dat je dan zelf wapens maakt? Of wapens test? Een soort van wapen ingenieur ofso? Weet niet of zoiets bestaat. En waar kan ik die opleiding volgen? Ben echt geintreseerd in wapens vandaar!

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
5.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahahihi. -.-
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sinds wnnr maak je wapens bij cod ?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eens op bezoek bij een schietsportvereniging. Daar kunnen ze je alles vertellen over de mogelijkheden die er zijn. Bronnen:
- http://schietsport-verenigingen.startpagina.nl
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De ingenieurs die wapens ontwikkelen zijn doorgaans werktuigbouwkundigen en als je bij een gemiddelde HBO of Universiteit genoeg werktuigbouwers spreekt dan vind je dat ineens niet vreemd meer :)

Het beste antwoord

Dan zou je kunnen kijken naar een beroep bij de strijdkrachten. Bij de marine weet ik dat je een opleiding hebt die gaat over de techniek achter wapens. Na je diensttijd kun je bijvoorbeeld bij Heckler & Koch aan de slag als wapentechnicus.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bedankt!

Andere antwoorden (3)

wat dacht je van bij de politie: de politieacademie !
alle agenten hebben toch een "schietopleiding" achter de rug,
waar een instructeur les geeft, met wapens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er is nog maar één wapenfabriek in Belgie, geen één in Nederland: http://www.fnherstal.com/index.php?id=710

Testen van wapens zullen ze dan dus ook niet doen in Nederland. Als ze bij de politie nieuwe wapens willen hebben zal er iemand naar het buitenland gaan om daar informatie te krijgen over die wapens.

Een opleiding zal er dus ook niet voor zijn, neem contact op met die fabrikant om te vragen wat de mogelijkheden zijn, dit is zo specialistisch dat ik daar zo geen antwoord op heb.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Binnen de koninklijke landmacht is er de afdeling Kenniscentrum Wapensystemen en Munitie die beproevingen doet met KKW (klein kaliber wapens) en ander wapentuig en explosieven. dit wordt gerund door burgermedewerkers, officieren en onderofficieren van defensie. als je echt zo'n wapengek bent moet je daar zijn