Volgens mijn heeft dat met stroming te maken en het vroege tijdstip is natuurlijk goed voor de dagelijkse handel .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Omdat het dan nog rustig in en op het water is. 's middags varen er veel boten waar de vissen van schrikken en waar ze dus voor schuilen. Hoe rustiger het op en in het water is, hoe veiliger de vissen zich voelen en hoe oppervlakkiger ze durven te zwemmen en hierdoor is het voor de vissers weer gemakkelijker om ze te vangen!