Wat voor motivatie moet ik geven voor een sollicitatie als Evenementenbeveiliger?

Ik wou graag reageren op een vacature van Evenementenbeveiliger, maar wil mezelf goed verkopen want ik heb hier geen diploma voor ook geen rijbewijs B, wel in het verleden soort gelijk werk gedaan, want kan ik als goede motivatie geven waarom ik nou juist in de Evenementenbeveiliging wil? Ik heb in ieder geval omdat ik het een uitdaging vind.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Het is ook belangrijk dat je aangeeft waarom je het een uitdaging vindt. Dus altijd je redenen onderbouwen. Daarnaast kan het geen kwaad om aan te tippen dat in het verleden vergelijkend werk hebt gedaan en dus ongeveer weet wat je kunt verwachten en dan kun je aangeven dat je echt hiervoor kiest.

Bijvoorbeeld; in het verleden heb ik vergelijkbaar werk gedaan als ... bij ... hier realiseerde ik me dat ik het werk net alleen leuk vind om te doen, maar dat ook bij mij past. Het is een uitdagende baan waarbij ik diverse karaktereigenschappen en vaardigheden kan combineren. Niet alleen wordt je gezien als een visitekaartje van het evenement, maar je moet ook kordaat kunnen optreden in geval van calamiteiten. Vriendelijk, maar duidelijk communiceren is erg belangrijk.

Inderdaad wat eerder aangegeven is, is het belangrijk dat je aangeeft diploma's/rijbewijs te willen halen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Omdat ik met een tevreden gevoel naar huis ga als alle evenementengangers een fijne en veilige tijd hebben gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je zou zoiets kunnen aandragen:

als beveiliger moet je klantgericht zijn, vriendelijk, maar wel kordaat optreden in gevallen waarbij dit nodig is. Jij bent hier de juiste persoon voor. bij evenementen komen mensen die een leuke dag of avond willen beleven en jij wil graag hier je steentje aan bijdragen.

je snapt dat je, als je aangenomen wordt bij het bedrijf, de nodige opleidingen en cursussen moet volgen, maar dit zie je als een uitdaging en een mooie kans, om jezelf te ontwikkelen.
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
AlphaLimaSierra
11 jaar geleden
ja, zou ik wel doen. daarmee geef je ook aan dat je wel weet, dat je diploma's nodig hebt, die je nog niet hebt.
Je kan zeggen dat de verantwoordelijkheid in die taak jou trekt, en dat het werken met mensen iets is dat je graag wil doen.
Als je jezelf omschrijft kan je aangeven dat je goed presteert onder druk en niet snel in paniek raakt.
Als je de werktijden leuk vind kan je dat er denk ik ook wel bij zetten.