Jawel hoor. Er zijn veel bureaus die dit voor je willen verzorgen. Meestal werken ze voor bedrijven, maar ik kan niet zo snel een reden bedenken dat ze niet voor particulieren zouden werken. Er zal een flink prijskaartje aan hangen, maar zolang je betaalt willen ze veel voor je doen. Een voorbeeld is Hoffmann. Zij doen werkelijk alles op dit gebied, en hebben veel ervaring:

http://www.hoffmannbv.nl/
Hier kun je lezen wat ze allemaal voor je kunnen betekenen:
http://www.hoffmannbv.nl/index.cfm/t/Diensten_Hoffmann_bv/vid/660F09E1-423B-10FA-826F7B4DC618D9CB

Bedenk wel, dat ook dit bureau zich aan de wet moet houden. Dus de kans is groot dat ze niet zomaar een belastingaanslag van iemand tevoorschijn kunnen (en willen!) toveren.

Mocht je toch meer willen, dan kun je ook een detective inhuren, die wat minder principieel is. In dat geval zul je je wel moeten afvragen of je het zelf fijn zou vinden als zo'n detective zich op jouw privacy stort, en ook of je dan veel aan die gegevens hebt. Bij b.v. een rechtszaak zouden die gegevens waardeloos kunnen zijn, omdat ze onrechtmatig zijn verkregen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja, dat noemt men een privé detective.
Bij officiële instanties lukt dat niet omdat gegevens van personen beschermd worden.