Mag een werkgever je chanteren om in je vrije tijd een werkgerelateerd gesprek te komen voeren anders geeft ie een slechte beoordeling als referentie?

Hoe pak ik hem aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ronron1212
11 jaar geleden
hoe bedoel je referentie ben je aan het solliciteren?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat klinkt wel als chanteren,
Door de dreiging van, anders geef ik je een slechte beoordeling. Vanuit werkgevers standpunt bekeken vind ik wel dat je zelf ook bij zo'n gesprek zou moeten willen zijn, ook qua motivatie naar je werkgever toe. Zoals altijd heeft een verhaal 2 kanten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja ik ben aanhet solliciteren en wil hij zo afdwingen dat ik in mijn vrije tijd kom en kost het hem geen geld. Wat kan ik tegen hemzeggen? Een jaar geleden had ik van mijn kant een gesprek met dat ik overplaatsing aan wou vragen omdat ik ben uitgekeken op mijn huidige lokatie, maar ben alleen zelf op zoek en krijg niet veel medewerking van zijn kant.

Antwoorden (3)

Als je een meisje bent, zeg dan dat je je vader of je vriend of je broer, meeneemt voor de gezelligheid. Ik denk dat het dan wel over is.
Ook als je een jongen bent, zou ik voorstellen iemand mee te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoezo minnen? Dit stinkt toch?
Melden bij de vakbond, die maken korte metten met deze illegale praktijken!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ha, die Disch77;

Zoals jij het omschrijft mag dat zeker niet, maar het punt is dat je, als jer iets tegen wilt doen, een welles/nietesdiscussie krijgt waar jij zeker niets mee opschiet. Het idee om iemand mee te nemen naar dat gesprek lijkt me niet verkeerd. Ik zou er zodra ik een andere baan heb gevonden wel melding van maken als ik jou was.